Magic Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Magic Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Magic Kingdom

Door: Gert

30 April 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Dinsdag zijn we vroeg opgestaan om naar het mooiste park van Disney te gaan. Maar eerst naar de Ponderosa (jawel Dan en Jeannette, we hebben er eindelijk ontbeten). Na het ontbijt op zijn amerikaans (pancakes, cakes etc.) waren we binnen 10 minuten op de parkeerplaats van Magic Kingdom. Om 9.00 uur ging het park open en we waren precies op tijd om de opening mee te maken. Daarna als een speer naar Space-mountain, waar nog geen wachtrij was. In het eerste uur was het nog erg rustig in het park en konden we veel attracties afwerken. Kirsten won de wedstrijd in de attractie van Buzz Lightyear. Iedereen moest al rijdend in het karretje zoveel mogelijk schietschijven afschieten. Kirsten had de meeste punten en vond dit de leukste attractie van de dag, zodat we later nog een keer gingen.Uiteraard zijn we weer kletsnat geworden in een wildwaterbaan. Vooral Gert kreeg een volle laag te verwerken van een andere boomstam die langskwam. Gelukkig was het weer 30 graden dus binnen een uur ben je weer droog. 's Avonds om 9.00 uur begon het vuurwerk bij het kasteel. Het is onmogelijk om te beschrijven hoe mooi en indrukwekkend dit spektakel is. Je moet het gewoon zien en beleven. Na het vuurwerk liep het park leeg en je verbaast je erover hoe snel al dat volk zich verspreidt en via de diverse snelwegen naar huis kan gaan. Daar kunnen de Arena en de Kuip nog veel van leren. Thuis aangekomen hebben we onze voeten even laten afkoelen in het zwembad, want zo'n dagje slenteren tussen de attracties door zorgt voor de nodige pijntjes etc.
Overigens, stikt het hier van de nederlanders en deze vallen dus echt op in dit relaxte land. Als je ergens iemand ongeduldig ziet reageren, dan is het 9 van de 10 keer een nederlander.
Vandaag op koninginnedag doen we het rustig aan en hopen dat jullie in Nederland een leuk feestje hebben gevierd.

• 30 April 2008 - 19:36

Land-family:

Nou eindelijk gegeten bij Ponderosa, lekker he nadat je er 3 jaar op gewacht hebt! Was het de moeite waart om te wachten? We horen de verhalen wel.
    Ik krijg weer helemaal de kriebels van Space Mounatain. Was het weer zo eng en werd er nog iemand misselijk? Hopelijk niet dit keer.
    Kirsten gefeliciteerd met je overwinnen! Goed gedaan hoor.
    Nou lekker relaxen en genieten van al het moois daar. We kijken uit naar een volgend verhaal.

Groeten van de Land-family.

• 01 Mei 2008 - 14:20

Kayly:

leuke berichten hoor!! kirsten hier ontweerd het donderdag 1 mei! BAH!!! gaat daar alles goed? ik mis je ontsetens en waneer komt die kaart groetjes van kayly:):):):):):):):):):):):)

• 01 Mei 2008 - 14:57

Lieke:

hee landjes!!
    hoe is het in de VS??
    Lisanne heb je al air max haha:P
    nog heel veel plezier daar!
    lekker in de warmte!! (jaloers:$)

xx