1 mei - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu 1 mei - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

1 mei

Door: Lisanne

02 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Na weer lekker te hebben geslapen in onze mooie villa en te hebben ontbeten, zijn we opweg gegaan naar ons eerste 'avontuur' van vandaag.
We gaan het waterpark 'Typhoon Lagoon' bezoeken. Het park dat gemaakt is na het idee dat er een grote storm geweest moest zijn en dat dit is overgebleven. Het was ook het eerst waar je op uitkijkt als je in het park komt, het grote golfslagbad. Dit zijn we in Nederland ook wel gewend, maar zo een hebben we nog nooit mee gemaakt. Je hoort als eerst een ontzettend harde windvlaag, waarna een hele grote golf op komt zetten. De golf (meer dan 2 meter hoog) is zo heftig dat geen mens blijft staan. Maar doordat wij er zo mooi optijd zijn gaan we eerst maar eens wat glijbanen af. De eerste twee zijn glijbanen waar je met banden vanaf kan. De eerste was een beetje traag en de tweede ging al een stuk beter. Na met zijn drieën van de glijbanen te zijn geroetst, gaan we onze ouders maar weer is een bezoekje brengen =P. Bij aankomst bij de plek van de handdoeken leken ze spoorloos verdwenen. Wij als drie meiden raakte niet in paniek en dachten wij gaan lol maken in het golfslagbad want daar waren we nog niet in geweest. En rara wie zijn daar Gert en Petra die ook aan het kijken waren waar wij waren. Met zijn vijfen zijn we toen van de familie glijbaan geweest en zijn we nog van een stijle glijbaan afgeweest. (Als we hadden geweten hoe zeer je kont daarvan deed waren we niet geweest :$). Maar Lisanne vond hem zachtjes vergeleken met die van Blizzerd Beach, het andere waterpark. Na dat we ons daar 3 uurtjes hadden vermaakt gingen we beginnen aan het tweede 'avontuur'. (We lijken net Bassie en Adriaan)

We gaan naar Deytona Beach. Dat is een strand aan de Atlantische Oceaan. We zijn dus opweg naar de andere kant van de noord zee. Op weg hier naar toe komen we langs het Kennedy Space Center. Het wel bekende ruimte station. DE plaats waar de rakketten de lucht in gaan. We zien daar een heuze Spaceshuttle als je even snel kijkt lijkt het net een vliegtuig. Maar als je even goed kijkt zie je dat het iets meer is dan een vliegtuig. We rijden iets verder en daar zien we dan een een space shuttle aan een lanceer raket gekoppeld. Deze zullen dan wel niet meer de lucht in gaan, maar wij weten waar ze het nou over hebben op het nieuws. Na dit te hebben gefotografeerd rijden we verder op dezelfde weg komen we bij een man in een hokje zo midden op de weg. De mensen voor ons hebben allemaal een pasje laten zien aan die man, maar wij hebben niet een pasje. Dus wij vrezen al dat hier iets niet klopt. We komen bij het mannetje in het hokje en hij vraagt naar onze pas. (Ja en die hebben we niet) Wij zeggen dat we verdwaalt zijn waarop hij zegt: ja dit is verboden terein voor jullie. Maar daar kunt u omkeren. Dit doen wij netjes en gaan weer verder op weg naar Deytona Beach.
Na in totaal 3 uur(we gingen niet over de snelweg=P) rijden komen we bij Deytona Beach aan. Het strand waar je met de auto op mag. We hebben de hele dag al de stoplichten tegen gehad, maar dit keer hadden we geluk. De vrouw waarbij je eigenlijk moest betalen had genoeg verdiend en liet ons gratis op het strand. Na daar een stuk op te hebben gereden en gefilmd te hebben zetten wij ook even de auto op het strand en gaan we nog even van de zee en het strand genieten. Het water is hier opvallend lekker warm. Lekker pootje baden, over de golven heen springen en nog even de zee in duiken. (een dag later lezen wij het nieuws dat er deze week al drie keer iemand was aangevallen door een haai, een stukje verderop.) Na een klein uurtje gaan we weer een stukje rijden, want we moeten natuurlijk ook de racebaan van Deytona hebben gezien. Jammer genoeg kon je niet naar binnen, maar we hebben wel foto's gemaakt bij het bord met daarbij de stikker van MOTORMANIA. Want ja, dat is nou eenmaal leuk voor de familie;-). Nadat ook dit allemaal weer gelukt was gaan we verder. We hadden na zo'n lange dag sjouwen wel honger gekregen dus gingen we op weg naar een eetgelegenheid. Onderweg op de snelweg komen we heel veel Hummers tegen, in van allerlei kleuren.

Het derde 'avontuur'. We waren gister avond al even lang Universal Studios gereden om dat ook eens te zien. (Dat is een pretpark van veel films en series die niet van Disney komen. Zoals Sponsbob, Jimmy Neutron en shrek)Gert wou hoe dan ook een T-shirt van het Hard Rock Cafe wat daar ook zat. Dus wij de auto geparkeerd en op weg gegaan naar het Hard Rock Cafe. Er zat daar een shop met allemaal t-shirts. Ondermeer van Shakira, Bono (U2) en Green Day. Na het vinden van een orgineel Hard Rock Cafe shirt voor Gert en een Bono shirt voor Petra, gingen we naar het café zelf om daar lekker te eten en wat te drinken. Het eerste wat opvalt is dat er heel veel verschillende types werken. De ene zit onder de tatoo's en heeft een staartje in zijn baard, de ander heeft heel gewoon een staartje met een haarband en de volgende zit vol met piercings. We worden netjes naar onze tafel gebracht en wordt de bestelling opgenomen. We hebben eerst allemaal wat te drinken met een schaal Nachos met heel veel gesmolten kaas, pepers, bruine bonen, kip en souer crème. We hebben ze nog nooit zo lekker gehad. De schaal was nog niet leeg of de hoofdmenu's werden al geserveerd. Het leek qua hamburgers wel Planet Hollywood. Maar dan iets anders. Iedereen vond het lekker en heeft er van genoten. Het nadeel was dat we zo vol zaten dat er geen ijsje meer in kon. We besloten te betalen en naar onze villa te gaan. En zo gezegd zo gedaan. Eenmaal thuis nog weer wat gedronken en toen allemaal op één oor, want ja er komt ook nog weer een volgende dag.

• 02 Mei 2008 - 19:41

Jeannette:

Weer leuk om iets van jullie te lezen. Gert, heb je nog een fles met een brief naar Ameland gegooid voor Robbert? Misschien komt die dan wel over. We gaan zoeken hoor. Gaan jullie bij het volgende bezoek aan de zee ook zoeken?
    Nog veel plezier en geniet van alles. Groetjes

• 03 Mei 2008 - 00:28

Rens En Paul:

Heeeyyy Landjes!!
    Leuke verhalen allemaal!! Lees al wel dat het jullie PRIMA bevalt daar, mooi man. Veel plezier nog allemaal.
    Groetjes uut Lierderholthuussssss

• 03 Mei 2008 - 07:03

KAYLY:

kirsten hallo waneer kom je terug ik mis je erg heel erg!!! mis je mij ook ik moet je snel weer op msn hebben xxxxxxx kayly :):):):):):):):(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

• 03 Mei 2008 - 14:50

HomeLandjes:

Hallo daar, mooie foto's hoor!
    en grappige verhalen.
    Ameland is mooi en warm dus een goed alternatief, hehehehe,

veel plezier daaro,
    en tot het volgende bericht
    De HomeLandjes

• 04 Mei 2008 - 16:46

:P:P:P:P:P:P:P:P:P:P:

:P:P:P:P:P::):):):):):):):):):):):):):):):):):):) he lisanne lekkerding!!!!!!!