Een dagje kalm aan doen. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Een dagje kalm aan doen. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Een dagje kalm aan doen.

Door: Gert

06 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Tussen alle drukke dagen door, hebben we maandag rustig aan gedaan. De temperatuur haalt nu elke dag dik 30 graden en dat is eigenlijk te warm voor rondlopen in een park. De meiden gingen zwemmen en Petra en ik zijn naar Haines City gereden, waar we drie jaar geleden geweest waren. In de Walmart daar inkopen gedaan en een mooi ritje (dankzij de Tomtom) door de binnenlanden van Florida gemaakt. We waren namelijk al vanaf zaterdag op zoek naar postzegels voor Europa, en laten ze die nou nergens hebben. Dus wij al dagen op zoek naar een postkantoor. Op de Tomtom kun je dat gewoon aangeven, maar dan wordt je wel naar plaatsen gestuurd waar de mensen zelf niet eens weten waar hun postkantoor is. Uiteindelijk hebben we in de plaats (nou ja, een paar kilometer buiten de plaats) een groot postkantoor gevonden. Onderweg daar naar toe kwamen we langs diverse boomgaarden met sinasappels. Dat zie je toch ook niet elke dag. Toen we terugkwamen bij de poort van ons resort, zaten er hagedissen op de paal waar de geheime code in getypt moet worden. We komen echt van alles tegen in ons resort zoals exotische vogels, kikkers (ook in het zwembad), grote uilen die 's avonds midden op de weg gaan zitten en onze tuinman Paul de Leeuw.

's Avonds heeft Lisanne nog een klein ongelukje gehad in ons zwembad. Het bad bleek toch groter dan zij dacht en ze viel dus met 1 been in het water. Met een schaafwond en een wat dikke voet zal ze de komende dagen verder moeten.