Hollywood Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Hollywood Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Hollywood Studios

Door: Gert

09 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Het vierde park in Disney World was vandaag aan de beurt om te bezoeken. In Hollywood Studios draait alles om de wereld van de film. Bij binnenkomst werden we opgewacht door een filmploeg die iedereen tegenhield in de hoofdstraat van het park, want om 9.00 uur mochten we pas verder. Nadat iedereen heel hard geroepen had: Action! ging het park open en konden we snel naar onze favoriete attractie. Dat is de Rock & Rollercoaster die de Rockgroep Aerosmith als thema heeft. Je loopt onder een hele grote gitaar naar binnen en komt dan in de opnamestudio. Daar staan de bandleden net op het punt van vertrekken en wordt iedereen uitgenodigd om in de limo mee te gaan. Deze limo staat klaar en we stappen in. Dan sta je te wachten voor een stoplicht en als het licht op groen gaat, wordt je weggeschoten de achtbaan op. Super!!! Voor Petra was het de eerste keer in deze attractie en die vond het minder super dan wij. Hierna was de Tower of Terror, die vlak bij staat, aan de beurt. Nadat we Petra hadden overgehaald dat dit niet zo erg was als de Rock en Rollercoaster gingen we met z'n vijfen naar binnen. Je loopt een verlaten hotel binnen waar alles onder het stof en de spinnenwebben zit. Spooky!!!
Na een filmpje van de Twilight Zone over wat er gebeurd is in dit hotel, stap je in de lift en gaat zitten op een bankje. Langzaam ging de lift omhoog en opeens ging de lift naar voren een gang in. Aan het eind van de gang ging de lift plotseling pijlsnel omhoog en stond even stil. Toen stortte de lift naar beneden en kwam iedereen los van het bankje. Gelukkig heb je een stang over je benen, zodat je netjes op je plek blijft. Terwijl je naar beneden stort kun je even naar buiten kijken en voor je het weet ga je weer omhoog en dan weer naar beneden. Alleen Gert en Lisanne hebben van deze vrije val genoten, en de anderen gaan nooit meer in deze lift.
Om even bij te komen zijn we op zoek gegaan naar een wat rustiger attractie, een rondtoer achter de schermen van de filmstudio's. Erg leuk om te zien waar de kostuums en decorstukken gemaakt worden. Ook staan er allerlei gebruikte stukken uit verschillende films. Met een treintje rij je over het terrein en opeens kwamen we op een filmset. In een vallei stond een grote tankwagen en we stonden stil om foto's te maken. Plotseling begon het te regenen en zaten we midden in een aardverschuiving. De vrachtwagen vloog in de brand en er kwam een stortvloed van water op ons af. Lekker relaxte attractie dus!!!
Gelukkig hoorde het er allemaal bij en kwamen we weer heelhuids uit de vallei.
Na de Muppetshow en een optreden van Highschool Musical, zij we naar de stuntshow van Indiana Jones geweest en daarna een stuntshow met auto's. Deze laatste hebben ze overgenomen van Disneyland Parijs en heeft dan ook een heel frans decor. Wel hebben ze op zijn amerikaans een mooie interpretatie van café au lait gemaakt en noemen het hier café olé. Ook was er een winkel met de naam Moto(r)mania, dus Danny je webshop maakt overal naam. Na de stuntshows hebben we nog de movie ride gedaan en daarna begon de parade. Het was inmiddels alweer half 4 en snikheet. Dus op naar huis en in het zwembad.