Tussenstop in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Tussenstop in Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Tussenstop in Chicago

Door: Gert

11 Mei 2008 | Verenigde Staten, Chicago

Na een vlucht van 2 uur zijn we in een storm geland in Chicago. Vanwege het slechte weer waren 2 van de 3 landingsbanen gesloten en moesten we een paar rondjes boven Chicago vliegen. Met veel turbulentie zijn we uiteindelijk geland. Toen we de gate uitliepen kwamen we mijn ouwe vriend Hans al tegen. Hij heeft ons mee naar buiten genomen om zijn vrouw Mary en 4 van zijn dochters te ontmoeten. We waren uit Orlando weggegaan met weer 30 graden en waren daar in onze T-shirts ook op gekleed. Toen we in Chicago naar buiten liepen was dat wel even schrikken, het was slechts 13 graden!!!! Snel zijn we naar de bus van Hans gelopen en daar zaten Mary en zijn dochters al op ons te wachten. We hadden helaas niet veel tijd om uitgebreid te gaan eten of naar hun huis te gaan, dus hebben we gekozen voor een snelle hap bij de Mac. In Chicago is MacDonalds ooit begonnen met een hamburgerrestaurant waar je in de auto hamburgers bediend kreeg. Recht tegenover dit oude pand staat tegenwoordig een moderne Mac en daar hebben we gegeten en even lekker bijgekletst. Toen weer snel terug naar het vliegveld om in te checken voor de vlucht naar Nederland. Helaas konden we weer in de rij bij de douane en moesten we weer een security-check doen, dus schoenen uit, riemen af, sleutels en mobieltjes in een bakje en dan maar op hoop van zegen door de detectiepoort. Deze keer was Petra de "klos". Er moest een vrouwelijke douanier komen om Petra nader te onderzoeken, want de capuchon van haar Nike-shirt stond verdacht bol (??). Na een blik in de capuchon mocht Petra gelukkig mee met ons. Vlak voordat we aan boord gingen nog snel even langs de tax-free om een grote fles Bacardi te halen. Volgens de man de shop was de 1,75 liter fles geen probleem en konden we er best 2 van meenemen, We zullen zien of 1 fles door de douane van Nederland komt.
Terwijl we helemaal achterin het vliegtuig ons aan het installeren waren werd de bagage precies onder ons ingeladen in het ruim. De klep ging dicht en we waren zo goed als klaar om naar de startbaan te taxiën. Plotseling kwam er nog bagagecontainer aanrijden en konden we zien dat er 2 van onze koffers tussen zaten. Gelukkig ging de klep weer open en ging onze bagage er als laatste in.