Dag 10: Animal Kingdom en Frozen Fireworks - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 10: Animal Kingdom en Frozen Fireworks - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 10: Animal Kingdom en Frozen Fireworks

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vanmorgen weer vroeg opgestaan om op tijd bij de poort van Animal Kingdom te staan. Omdat we bij een eerder bezoek een heel boze Michelle bij ons hadden omdat op het laatste moment de safari niet door kon gaan, hebben we direct ons doel gezet op deze Kilimanjaro Safari. Het ligt helemaal achter in het park, dus we begonnen met een fikse wandeling door Azië en Afrika voordat we bij het opstappunt van de safaribus waren. Binnen 5 minuten zaten we in de bus en kon onze vroege safari beginnen. Veel dieren gezien, behalve de leeuwen, want die hadden zich goed verstopt. Na de safari hebben we een bezoekje gebracht aan de familie van Bokito. De gorilla's waren rustig en genoten van het ochtendzonnetje. Daarna was de beruchte wildwaterbaan aan de beurt. Deze attractie is op de Popeye in Universal na, de natste die we kennen. Petra en de meiden hadden het al warm genoeg om zich lekker nat te laten worden. Mooi momentje voor Gert om even wat rust te pakken op een terrasje. Kletsnat kwamen de meiden uit de wildwaterbaan en kwamen gezellig even wat drinken op het terras waar Gert al zat. Ondertussen had ons het slechte nieuws van de vliegtuigcrash in Oekraïne bereikt, en hebben we de rest van de dag via internet een beetje gevolgd. Een beetje opgedroogd zijn we richting het festival van de Lion King gegaan. Een theaterspektakel met zang, acrobatiek en dansen. Normaal gesproken niet de ingrediënten die voor ons tot een hoogtepunt leiden, maar Disney heeft dit zo mooi in elkaar gestoken, dat dit echt een waar spektakel is. Van de Lion King op naar de Dinosaurussen lijkt een grote stap, maar is in Animal Kingdom 10 minuten lopen. Daar wat gegeten en gedronken en op naar de volgende show, nl. Finding Nemo. Ook dit was een musicalachtige voorstelling. Ook weer op zijn Disney's, dus perfect verzorgd. De hele dag keek Mount Everest al naar ons uit, en wij waren ook wel toe aan een beetje spanning, na al die shows. De Mount Everest is een achtbaan waarbij je met een treintje de Mount Everest beklimt. Bijna bij de top is de rails kapot en daalt de trein in zijn achteruit weer naar beneden. Onderweg kwamen we de Yeti nog even tegen en vervolgens ging het weer voorwaarts richting het eindstation. Lekker hard en met een hoop gegil in de trein hebben we deze uitdaging ook weer overwonnen. Petra vond het niet de leukste achtbaan, dus zijn we daarna naar haar favoriete attractie gegaa: De Dinosaur. In deze attractie zit je in een auto die door een dinosaurus reservaat rijdt. Dit gebeurt in het donker en is een "bumpy ride" waarbij je volledig door elkaar geschud wordt. Aan het einde word je dan bijna opgegeten door een grote T-Rex. Petra genoot van de rit, in tegenstelling tot Lisanne die achter mij zat en bijna de hele attractie met haar ogen dicht zat. Uit deze attractie had Michelle nog een verzoek om met de Safaritrein een rondje te rijden. Dus weer terug naar Afrika en op de stoomtrein gestapt. Halverwege de ronde was weer een station waarmee je bij de onderzoeksruimtes van het park kwam. Daar was niet veel te zien dus zaten we weer zo in de eerstvolgende trein terug naar het basisstation. Op de heenreis reden we nog langs de nachtverblijven, waar we wel 1 neushoorn door een raampje konden zien, de terugreis was echt een hoogtepunt...... we hebben veel verschillende planten en bomen vlak langs de trein zien voorbij komen. m.a.w. SAAI! Het was inmiddels alweer half 6, dus tijd voor een hapje eten. Gelukkig zit bij de ingang van het park een vestiging van Rainforrest Café. Een restaurant volledig in stijl van een tropisch regenwoud, incl. onweersbui op zijn tijd en schreeuwende apen. Het is sowieso een lawaaiïg restaurant met schreeuwend personeel, die elke verjaardag en vulkaantoetje aankondigen met een massaal geschreeuw. Zoals bij de meeste restaurants waar we komen, waren alle tafels bezet en moesten we wachten tot we opgeroepen werden. We konden aan de bar een drankje bestellen om de tijd te doden, en daar ontmoette we barman Mike. Een typisch geval van ADHD, dus ook wel weer lachen. We zaten zo gezellig te borrelen dat we onze call gemist hadden, en Petra ging bij de desk maar eens vragen of we nog aan de beurt kwamen. Gelukkig was onze tafel nog vrij en konden we snel afscheid nemen van Mike. Gert kreeg nog een stevige handdruk van Mike en als we aan tafel zaten moesten we de ober duidelijk maken dat Mike onze refills zou regelen. Ook zonder Mike te noemen werden onze glazen opnieuw gevuld :-), maar toch attent van Mike. Het eten was weer heerlijk en na het betalen van de rekening hebben we ons nieuwe doel bepaald. Toen we van de week in Hollywood Studios waren, zijn we door de regen verjaagd en hebben we het dagelijkse vuurwerk gemist. Dus vandaag was het nog prachtig weer, en met onze Park-hopper-kaarten, kun je zo naar een ander Disneypark hoppen. Een klein stukje rijden door Disneyworld en we reden de parkeerplaats van Hollywood Studios op. Veel mensen waren alweer op weg naar huis, dus konden we mooi dichtbij de ingang parkeren. In het park was voorafgaand aan de vuurwerkshow een danceparty. Een DJ en een band wisselde elkaar af om de mensen op het plein te vermaken. Diverse Disney-figuren kwamen ook een potje mee dansen en zo werd het kwart voor tien. Het vuurwerk was in het thema Frozen, dus prinses Anna kwam op het podium en samen met Christoff opende zij het vuurwerk. Prachtige pijlen schoten de lucht in op de maat van de muziek. Halverwege de show, kwam koningin Elsa ook op het podium en onder de klanken van het lied Let it Go, werd het overweldigende slot van de vuurwerkshow ingezet. Disney is in veel dingen erg goed, maar de vuurwerkshows zijn onovertroffen. De combinatie van de muziek en de prachtige vuurwerkstukken, zijn echt geweldig.
Moe en met zere voeten, zijn we in een Disneyroes naar huis gereden, om nog even af te koelen in het zwembad. Morgen de beentjes maar weer een dagje rust gunnen.
Voor het slapen gaan hebben we in het nieuws hier ook verslaggeving van de vliegtuigcrash gevolgd. Wel een beetje raar om op afstand te zien dat Nederland zo meeleeft, terwijl er hier redelijk nuchter op wordt gereageerd door de amerikanen. Vooral de anti-Russische gevoelens komen op tv aan bod.