Dag 11: Take a break and Seaworld part 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 11: Take a break and Seaworld part 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 11: Take a break and Seaworld part 2

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Na de zware dag van gisteren hebben we vandaag maar weer eens wat rustiger aan gedaan. Het was al vroeg heet en het zwembad bood weer voldoende verkoeling. Gert heeft tussendoor nog even een vis uit het meer gehaald en de dames lagen rustig te zonnen. Ook hebben we nog even een bezoek gebracht aan de CSV Pharmacy, en soort super DA-drogist. We hebben daar pleisters voor de blaren gevonden en ze werken echt super.
Ook de Publix werd weer bezocht want we waren bijna door de frisdrank heen. Het water en de frisdrank vliegen erdoor met deze hitte. Ook hebben we nog wat vlees voor het avondeten meegenomen, die we op tijd met smaak op hebben gegeten. Voor de avond hadden we namelijk nog een doel, deel 2 van het bezoek aan Seaworld. Tijdens de zomermaanden hebben ze daar ook avondopenstelling met extra shows, die afwijken van de dagelijkse shows. Ten eerste zijn de meiden nog even in de Kraken gegaan, 7x over de kop in deze geweldige achtbaan. Daarna was het tijd om aan te schuiven in het zeeleeuwen theater. Zoals elke show daar, werd het publiek binnen gehaald door de mime-speler. Hij was weer lekker op dreef met het in de maling nemen van de mensen die binnen kwamen. Daarna begon de alternatieve avondshow. In deze show namen acteurs en de zeeleeuwen de shows en attracties van Seaworld met veel humor door. Geen betere spot dan zelfspot. Ook de mimespeler had weer een aantal hilarische bijrollen. Zo lipe hij als een chagrijnige papegaai over toneel heen en weer.We waren tactisch gaan zitten, zodat we het stadion aan de juiste kant konden verlaten want om 21 uur begon in het Orka-stadion de volgende avondshow. We hadden mooie plekjes daar, en de show begon met een DJ die allerlei opzwepende nummers draaide. Met camera's werd op het publiek ingezoomd en op een groot scherm geprojecteerd. Amerikanen gaan helemaal uit hun dak als ze in beeld komen, wat weer tot veel lachen resulteerde. Na deze muzikale introductie, begon de show. Het was inmiddels donker geworden, dus met licht en waterstralen werd een prachtig schouwspel getoverd. De grote zwart-witte orka's kwamen prachtig over in dit theater. De eerste rijen werden traditioneel goed nat gespetterd door de orka's en na een half uurtje was de show over en zijn we weer met de auto naar huis gegaan. Bij thuiskomst hebben we nog even een kikker gered die klem zat tussen de schuifdeur en de hor. Na een korte jacht waarbij de kikker ook nog even een baantje trok in het zwembad, hebben we hem weer buiten de kooi gezet. Deze had meer geluk dan de kikker die gisteren op de oprit zat, toen we thuiskwamen.