Dag 14: Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 14: Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 14: Epcot

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag het derde park van Disney bezocht, nl. Epcot. Het weer was beter dan voorspeld en de temperatuur steeg alweer snel naar de 40 graden. In het park was het dus weer afzien, maar gelukkig zijn er veel attracties binnen en dus lekker in de airco. Dit park bestaat uit twee gedeelten nl. Future World en de World Showcase. In Future World staat alles in het teken van de wetenschap. Alle attracties en shows daar zijn voorzien van de modernste technieken en krijg je een aantal wetenschappelijke ontwikkelingen voorgeschoteld voor de nabij toekomst. In World Showcase presenteren rond een groot meer een aantal landen van over de hele wereld zich. Je kunt in elk land informatie opdoen over het land en plaatselijke gerechten eten.
Wij begonnen met Mission Space, waar je een training ondergaat voor een ruimtereis naar Mars. In een capsule voor 4 astronauten krijgt ieder een eigen rol, van piloot tot navigator. Op de juiste momenten moeten er dan knoppen ingedrukt worden terwijl je afgeschoten wordt en door de ruimte reist. Dan volgt de spannende landing op Mars, en ook dat is gelukt.
Het volgende paviljoen wat we bezochten had alles met de zee te maken. Een mooie attractie van Finding Nemo bracht ons naar een onderzoekscentrum voor vissen en andere zeedieren. Daar rondgekeken en genoten van een bak vol Nemo's, enorme murenen, schildpadden en nog veel meer prachtige vissen. Het volgende paviljoen was The Land, hier voelden we ons uiteraard erg thuis, met deze "eigen" attractie. In dit paviljoen ook weer diverse attracties waarvan Soarin' wel het hoogtepunt is. Alsof je in een hangglider zit, wordt je door stukken van Amerika gevlogen, super spectaculair over zee, tussen bergen, in valleien en tenslotte door het Disney vuurwerk heen. Soms geloofde je bijna echt dat je kon vliegen. Na een hapje en een drankje zijn we de ronde om het meer gelopen. Bij het Amerikaanse paviljoen hebben we een voorstelling over de geschiedenis van de USA gekeken. Mooi gemaakt en ook nog leerzaam, al werden een aantal aspecten uit de geschiedenis van de USA naar ons idee wel onderbelicht. Zo kwamen de indianen nauwelijks aan bod en werden er bij de helden van de USA ook mensen getoond, waarvan inmiddels de heldenstatus al was afgenomen (Lance Armstrong bv).
Om half zes zou er een U2 coverband optreden en dat wilden we natuurlijk ook nog even meepikken. Vlak voor het optreden stortte er een enorme bui zich op het park (gelukkig zaten we net binnen wat te drinken) en werd het optreden afgelast omdat er teveel onweer in de lucht zat. Wij besloten de vuurwerkshow ook niet af te wachten en zijn door de regen terug naar huis gegaan.