Dag 15: Clearwater Beach - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 15: Clearwater Beach - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 15: Clearwater Beach

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

De weersverwachting voor vandaag was weer perfect. heet, veel zon en aan het eind van de dag tropische regenbuien. Al een aantal jaren stond op ons ToDo-lijstje Roberts' 'Christmas Shop in Clearwater. Clearwater is een kustplaats aan de Golf van Mexico met prachtige stranden. Na 1,5 uur rijden kwamen we via Tampa in Clearwater aan. Met veel geluk reden we gelijk op de weg waaraan de Christmas Shop gelegen is. Van buiten was al duidelijk dat het om een winkel in kerstartikelen ging, maar nadat we binnen kwamen vergaten we dat het eind juli was. De hele winkel stond vol met alles wat je maar enigszins aan de kerst kan linken. Kerstbomen in allerlei maten, en kleuren, zelfs in de vorm van een palmboom. Verder een enorme collectie met kerstballen en andere versieringen voor in de boom. Ook mooi waren de verlichte huisjes die de laatste jaren in Nederland ook te koop zijn. Echter hier hadden ze alleen al wel 15 dorpjes in allerlei verschillende stijlen opgebouwd.
Uiteraard hebben we wat aankopen gedaan voor onze aankomende kerst en hebben onze ogen uitgekeken.
Het volgende doel in Clearwater was de dolfijn Winter. Deze dolfijn is het hoofdfiguur van de film A Winters'Tale, en is bekend omdat deze een kunststaart heeft, waarmee hij weer kon zwemmen na een ongeluk waarbij de staart was beschadigd. Winter woont in een klein zeeaquarium met de uitstraling van de zeehondenopvang van Pieterburen. De medewerkers zorgen goed voor gestrande dolfijnen, schildpadden etc. Ook was er nog een kleine dolfijnenshow, waarbij 1 dolfijn liet zien wat hij allemaal geleerd had tijdens zijn verblijf in de opvang. Zowel de dolfijn als de verzorgers leken veel plezier te hebben.
Het was inmiddels weer boven de 40 graden geworden en te warm om even op het stralende witte strand te gaan liggen. Je zou volledig verbranden, al waren er nog genoeg vakantiegangers deze gok namen.
Wij hebben de koelte van de airco in de auto weer opgezocht en hebben de reis voortgezet richting Bradenton. Deze plaats ligt aan de andere kant van de Tampa bay en is te bereiken via een hele grote brug, waar zeeschepen ongestoord onderdoor kunnen varen richting de havens van Tampa en St. Petersburg. TIjdens een eerdere vakantie hebben we al eens geprobeerd om deze brug over te steken, maar konden toen de juiste weg er naartoe niet vinden. Nu reden we in 1 keer goed en lag de hoge brug voor ons. Aan de andere kant van de Tampa Bay hebben we de snelweg richting Orlando weer opgezocht en hebben koers gezet richting Papa John's voor een paar lekkere pizza's. Na het eten hadden er nog mensen zin om een bezoekje aan de Walmart te brengen, en hebben we weer koers gezet richting Clermont. Daar werden we door de natuur weer eens getrakteerd op prachtige wolkenhemels waar de zon een schitterend schouwspel van maakte.