Dag 2: de andere reis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Land - WaarBenJij.nu Dag 2: de andere reis - Reisverslag uit Toronto, Canada van Land - WaarBenJij.nu

Dag 2: de andere reis

Door: Lisanne

16 Oktober 2015 | Canada, Toronto

5.20u : We geven het op! We konden uitslapen tot 7.15u om ruim op tijd op schiphol te zijn, maar na vanaf 5u allemaal wakker te hebben gelegen, geven we het op. Het Ibis hotel was praktisch ingericht, maar de bedden waren erg hard en ook de kussens waren zo plat als een dubbeltje. Niet zo comfortabel dus. En met z'n drieën op zo n klein kamertje en een defecte airco, was ook de temperatuur niet erg laag. Dus besloten we dat het tijd werd om ons aan te kleden en onze spullen te pakken, zodat we op Schiphol konden ontbijten en dan op tijd naar incheck balie konden.
6.30u: Na een reis met de shuttelbus van het Hotel naar Schiphol, kunnen we opzoek naar de incheck balie. Hier staat helaas vermeld dat wij pas om 8.55 terecht kunnen om onze bagage voor het ruim in te leveren. Op zoek naar een lekker restaurantje voor een ontbijtje was dan de beste optie.
7.10: La place, altijd goed om de dag te beginnen met een lekker broodje en een vers sapje. Altijd leuk in de hallen van Schiphol, de verschillende mensen. Zo zaten een paar tafels verder op Japanners met mondkapjes. Het blijft een raar gezicht.
8.30u: Ik, Lisanne, was het wachten in de vertrekhal al meer dan zat en wilde niks liever als inchecken en door het nieuwe systeem van de douane. Eigenwijs als ik ben toch even gaan vragen of het niet mogelijk was aangezien ik al een boardingpas had. Helaas was het antwoord, als u geen grote bagage had was het mogelijk, nu helaas niet. Gelukkig was er vanwege de herfstvakantie genoeg vertier geregeld en was ik helaas weer aan de beurt om even te moeten zwaaien naar twee wit geschilderde mensen. En laat ik nou net niet van clowns houden.
8.45u: De balies gaan open en natuurlijk staan we vooraan om snel door te kunnen naar de duthy free.
9.25u: Alle douane hebben ons doorgelaten en onze handbagage is goed gekeurd. Nu lekker genieten van het uitzicht op de vliegtuigen, het vakantie gevoel begint te komen.
11.15: Tijd om te gaan boarden. We zijn op tijd aanwezig omdat we hadden verwacht wel een gesprek te moeten hebben met de Amerikaanse douane over onze bagage en wat wij gaan doen in the USA. De grote verassing was, dat hoefde niet dus konden we mooi op tijd wachten tot we het vliegtuig in gaan.
11.20u: We zitten in het vliegtuig. Wachten tot we gaan rijden naar de baan. OP naar de USA!!
12.07u: We moeten terug naar een Gate, problemen met het watersysteem in de voorste keuken bij de business class. Ze verwachten dat de reparatie 45minuten gaat duren, maar we kunnen blijven zitten. Daarna willen ze meteen vertrekken.
13.30u: Helaas is het niet mogelijk de lekkage zo snel op te lossen. We zullen uit het vliegtuig moeten en met bussen terug naar de Gates worden gebracht. Het positieve van deze lekkage was, dat we nu eens met zo n grote trap, zoals Obama, uit het vliegtuig mochten stappen. GELUKKIG!! We krijgen voedselbonnen om iets te eten te kunnen halen, ze hadden er niet bij vertelt dat je daar 45 minuten voor in de rij moet staan. We hebben ze natuurlijk wel helemaal opgemaakt, want we zijn echte Hollanders.
15.57u: EINDELIJK, we rijden naar de baan voor vertrek. Zou het dan toch gaan gebeuren dat we 4 uur later dan gepland dan toch gaan vliegen.
JAAAAAAA, we gaan vliegen. We hebben mooie plekken, niemand voor ons alleen een muurtje, met 3 schermen waarop we films konden kijken, spelletjes konden spelen, en het leukste konden we volgen waar we vlogen. We kregen onze lunch op het tijdstip van een diner, maar was dit keer best lekker, pasta met zalm in een room saus, met een lekkere salade en een broodje. We hebben het wel eens slechter getroffen. We hadden wel wat zenuwachtige mensen om ons heen die steeds heen en weer lopen over het pad, maar gelukkig geen huilende kinderen of dronken ouderen. Ook dit hadden we slechter kunnen treffen. Het nadeel van de verlate reis was wel dat onze ruime overstap van 4u in Toronto nu resulteerde in het niet halen van onze vlucht.
Voor het landen in Toronto zouden we horen wat we voor andere vlucht zouden krijgen. zo gezegd zo gedaan.
00.28u (18.28 USA ): We zijn geland in Toronto en moeten opzoek naar onze nieuwe tickets. Kirsten liep met een kruk en word gelijk warm onthaalt, golfkarren, rolstoelen alles werd je aangeboden. En ook voor Michelle en mij het grote voordeel, we mogen overal voor. Want gehandicapten en mensen met kleine kinderen gaan hier overal voor. We kregen nieuwe tickets, zowaar allemaal naast elkaar dat konden niet alle nederlanders zeggen, EN we kregen allemaal weer een tegoed bon voor eten. DUSSSS... we gingen naar TIM Hortens, want papa en mama hadden ons gezegd dat dat de lekkerste donuts van CANADA waren. En dat moesten wij natuurlijk even proeven. En omdat we altijd aardig zijn voor onze ouders ook een voor hun meegenomen. En wat was de uitslag, die van ons vaste adres in HAINES zijn toch lekkerder, dus die moeten we morgen even gaan scoren.
5.53u (23.53u): Eindelijk zijn we in ORLANDO!!!! Nu snel naar de bagage claim en naar papa en mama. Na zo n lange dag zijn we nu best wel een beetje moe en hebben we zin aan een lekker bed. Gelukkig stonden zij al op ons te wachten en kwam de bagage heel snel en konden we lekker naar onze villa. Na nog wat te hebben nagepraat over onze reizen was het tijd om lekker te gaan slapen. Daar waren we wel aan toe