Dag 6: Kirstens' dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 6: Kirstens' dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 6: Kirstens' dag

Door: Gert

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Maanden geleden stond het programma van deze dag al zo goed als vast. Tenminste voor wat betreft de avond. We hadden voor vanavond kaarten gereserveerd voor de Mickey's Not So Scary Halloween Party in Magic Kingdom. In de weken voorafgaand aan het echte Halloween, wordt er op diverse avonden deze party georganiseerd. Vanaf 16.00 uur mag je dan naar binnen en vanaf 19.00 uur begint het Halloween feest tot middernacht.
Dus 's morgens hebben we eerst maar even rustig aan gedaan en zijn Kirsten en Michelle bij de villa gebleven, toen wij met Lisanne boodschappen gingen doen in Clermont. Na een uurtje shoppen in de plaatselijke Walmart (de netste tot nu toe) moesten we voor het eerst even tanken. Een volle tank voor 32 dollar, omgerekend nog geen 50 eurocent de liter.....
In de villa teruggekomen troffen we twee bijna kreeftjes aan aan de rand van het zwembad en hebben nog even geskyped met Danny en Trystann.
Om 15.00 uur gingen we in de hier aangeschafte Halloween T-shirts op weg naar Disney. Dat is maar een kwartier rijden dus we reden al snel de enorme parkeerplaats op. Netjes werden we naar een plek geleid en toen we uitstapten zagen we direct dat wij redelijk underdressed waren. Veel mensen hadden zich uitgedost als Disneyfiguren, piraten, prinsessen, griezels etc. Carnaval was er niets bij, maar het gaf wel een extra feestelijk tintje aan de party. ook al snapten we niet dat er huisvaders rondliepen in gewatteerde superman en spiderman pakken. Het was namelijk nog best warm, in onze korte broeken en T-shirts. Ook waren er dames op leeftijd die zich als Anna en Elsa van Frozen verkleed hadden...jammer.
Na het ritje met de tram naar de ticketservice en de bootreis naar Magic Kingdom kon het feest beginnen. Omdat het park enorm groot is en Kirsten de lange afstanden te groot vond, hebben we een rolstoel voor gehuurd, zodat we toch alle uithoeken konden bereiken.
We kregen een polsbandje om en mochten de poort door richting Mainstreet. Altijd weer indrukwekkend om door Mainstreet te lopen richting het kasteel.Op onze to-do lijst stond bovenaan de Seven Dwarfs attractie, die we de afgelopen bezoeken hebben zien bouwen. Het was daar nog erg druk dus zijn we eerst naar Buzz Lightyear gegaan. Al schietend werden we door de attractie gereden en ook dit was weer fantastisch. Daarna hebben we op het plein voor het kasteel genoten van de danceparty. Wij nuchtere Landjes bekijken dit altijd met enige verbazing. Volwassen mannen (vaak homomensen) schreeuwen naar Mickey alsof hun leven ervan afhangt en als Mickey dan zwaait , zwaaien ze uitbundig terug en vloeien er zowaar traantjes. Ook dansen dit soort heren mee met de castmembers alsof ze zelf voor Disney werken., zonder dat ze zich realiseren dat er duizenden mensen op het plein staan. Kortom naast het bedoelde entertainment worden we enorm vermaakt door het onbedoelde entertainment. Inmiddels begon het park langzaam leeg te stromen van de dagbezoekers, die hadden namelijk geen polsband en werden door de medewerkers met zachte hand richting de uitgang gewerkt. Hierdoor werd het dus ook rustig bij de Seven Dwarfs en zijn we snel in de rij gaan staan. Het wachten is makkelijk gemaakt daar, want de aankleding was prachtig. Ook waren er kleine spelletjes ingebouwd zodat je tijdens het wachten je kon vermaken. Na verloop van tijd waren we aan de beurt om in de wagentjes van de achtbaan plaats te nemen, en wow wat een mooie achtbaan is dat. De aankleding is geheel in de zeven dwergen stijl met een mijn etc. Halverwege de baan, gingen de karretjes weer een heuvel op, terwijl we luidkeels Hey Ho Hey Ho meezongen. Super mooi gemaakt.
Toen we eruit kwamen werd het al donker en liep het tegen 19.00 uur. De Halloween party ging van start en iedereen mocht Trick or Treat doen. Alle mensen kregen een Trick-or-Treat zakje en daarmee kon je op bepaalde plaatsen snoep verzamelen. Petra en ik voelde ons toch wat te oud voor dit spel, maar de meiden werden steeds enthousiaster als we weer een Trick or Treat ballon zagen hangen. Lange rijen vormden zich voor deze punten en wij hebben ons wederom verbaasd over de hebberigheid van volwassen mensen. Je krijgt echt een hand vol snoep van de castmembers en dan toch terug gaan omdat je een bepaald snoepje niet helemaal aanstaat...... Het is waar, volwassenen worden kinderen in Disney, en soms nog erger.
Uiteraard hebben we nog even het spookhuis bezocht, dat wil zeggen, Michelle, Kirsten en ik, want Lisanne is niet zo'n fan van schrikeffecten. Met dat laatste valt het reuze mee bij Disney want het is een spookhuis voor alle leeftijden. Na nog wat Trick or Treat punten gezocht te hebben, hebben we de Halloween parade bekeken en om 22.00 uur was het tijd voor de grote vuurwerkshow. Zowel de parade als het vuurwerk waren weer als vanouds indrukwekkend.
Uiteindelijk zijn we moe en met zere benen richting de auto gegaan en om goed twaalf uur waren we weer in de villa.