Dag 18: Einde zomertijd, maar de zomer gaat door. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 18: Einde zomertijd, maar de zomer gaat door. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 18: Einde zomertijd, maar de zomer gaat door.

Door: Gert

01 November 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Jawel, zelfs in Florida komt er een eind aan de zomertijd. Wel een week later dan in europa, maar wij hebben vannacht nog een uurtje extra vakantietijd kado gekregen, dus waren we op tijd wakker. Onze ontbijtspullen in de koelkast waren op, dus zijn we maar uit ontbijten gegaan. Dankzij het internet hadden we een ontbijtrestaurant gevonden, waar de reviews zeer positief waren. Het restaurant ligt maar een paar honderd meter van onze favoriete Donutshop dus op naar Haines City met de auto. Om verzekerd te zijn van een berenklauw en applefritters, konden we de vereleiding niet weerstaan om eerst de DK-donuts te bezoeken.En omdat we zo vroeg waren, hadden ze deze nog op voorraad ook!!! Dus snel een paar ingekocht en daarna de Highway 27 oversteken naar het restaurant Egg-city. De inrichting was geheel in stijl van de jaren 60 op zijn amerikaans. En ondanks dat het er enorm druk was, konden we direct een tafel krijgen. We bestelden eerst maar eens koffie, voordat we uitgebreide kaart gingen bestuderen. Naast vele ei-gerechten, hadden ze ook pancakes en allerlei varianten op wentelteefjes. Omdat ik door de wentelteefjes van Auntie Jamina 's morgens ben overgestapt op zoete ontbijtjes, besloot ik om ook in dit restaurant voor een zoet ontbijt te gaan. Petra koos voor de met Blueberry gevulde wentelteef/french toast en ik koos voor de met appel en kaneel gevulde pancakes. We genoten tijdens het wachten op de gerechten van onze koffie en de serveerster zette een kannetje op tafel. Daar koffie hier altijd gepaard gaat met oneindig veel refills, ging ik er vanuit dat het een kannetje koffie was, zodat jezelf kon bijschenken. Omdat he nogal lang duurde voordat het eten kam, nam ik nog maar een kopje koffie. Althans, dat dacht ik.... De koffie uit het kannetje was nogal dik en liep langzaam in mijn mok.......
Petra schoot in de lach en zei: wat doe jij nou dat is de stroopkan.
Gelukkig kwam daarna het eten en snel en toen de serveerster langskwam met de kan kofiie voor de refill, heb ik beleefd met mijn hand boven mijn mok laten weten, genoeg koffie gehad te hebben.
De pancakes met stroop waren overigens heerlijk en vooral veul. Ook Petra's wentelteefjes met een overvloed aan blueberries waren erg lekker.
Na dit lekkere ontbijt hebben we koers gezet naar Prosner Park. Petra had daar eerder een mooie broek zien hangen bij de Dick's en zoals altijd, ondanks mijn aandringen toen, had ze hem niet gekocht, maar moesten we nu terug om alsnog te kopen. En ja hoor, paspop met de broek verdwenen en dus een zoektocht tussen de vele rekken, of we dezelfde broek weer konden vinden. Gelukkig is ons dat ook gelukt en Petra heel blij weer naast mij in de auto. Na een ritje door de sinasappelplantages kwamen we net op tijd weer in de villa om op het grote scherm formule 1 te kijken met Max. Helaas niet zo'n mooie race als vorige week, maar door het tijdverschil met Nederland, konden we aansluitend via Uitzeng Gemist de laatste aflevering van Penoza kijken. Net als vorige week was Jeuk geblokkeerd voor de USA, wij zijn dan ook razend nieuwsgierig wat voor zaken daarin te zien geweest zijn???