Dag 19: De golf van Mexico - Reisverslag uit Indian Shores, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 19: De golf van Mexico - Reisverslag uit Indian Shores, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 19: De golf van Mexico

Door: Gert

02 November 2015 | Verenigde Staten, Indian Shores

Ook vandaag was de weersverwachting weer zomers en wat minder wind dan de afgelopen weken, dus besloten we om een poging te wagen om een boot te huren en een halve dag de zee op te gaan. Via de Dunkin Donuts voor grote bekers koffie zijn we via de Interstate 4 naar Tampa gereden. Het reed lekker door dus waren we er met ruim een uur. Daarna door gereden naar Indian Shores waar we een adresje hadden voor de bootverhuur. Gelukkig hebben we de TomTom en die bracht ons in 1 streep naar Island Marine Rentals. We werden hartelijk ontvangen door de eigenaar die verbaasd vroeg of ik een scootertje kwam huren, want ik had mijn Harley Davidson shirt aan. Gelijk heb ik hem maar even duidelijk gemaakt dat we natuurlijk niet suf op een scootertje wilde rijden, maar onze zinnen gezet hadden op 1 van zijn powerboats. Na de gebruikelijke vraag of ik vaarervaring had (natuurlijk, want ik heb al eens geroeid en 1x eerder bij een ander bedrijf een boot gehuurd), mochten we 25 handtekeningen zetten om alle risico's in te dekken en kregen we een instructiefilmpje te zien. Ook moesten we even een toets maken, of we het filmpje wel goed begrepen hadden en of we wel langs de goede kant van de boeien zouden varen. Ook deze drempel hebben we foutloos genomen en mochten we de boot gaan uitzoeken. Mijn oog viel op de met 150pk uitgeruste speedboot, en na de laatste instructie dat de handle naar voren gas geven is, konden we vertrekken. Het eerste stukje mag je nog geen boeggolven maken omdat dan de mensen met boten langs de kant boos worden, maar op de kaart die we meekregen stond netjes aangegeven vanaf waar het gas lekker losgetrokken mocht worden. Direct na paal 33 gingen we dan ook los en met een mooie boeggolf vertrokken we richting Clearwater. Bij Clearwater is een doorgang naar de volle zee, dus vanaf daar volgden we een stukje de route die alle dolfijnenspotters etc. varen om de golf van Mexico te bereiken. Het doel van de reis was een eilandje ten noorden van Clearwater en op de golf konden we mooi met de wind en de golven mee vol gas over de golven klappen. Petra had nog nare herrineringen aan de vorige keer dat we dit deden, maar heeft op de golf zelf ook nog een tijdje achter het stuur gezeten. Na bijna 2 uur varen bereikten we de Three Rooker Bar. Wij dachten dat hier ook een restaurantje zou zijn, maar helaas, het was compleet onbewoond.....
We zijn daarna via de oostkant van de eilanden weer naar het zuiden gevaren, langs Honeymoon Island, de Hurricane Pass, Caladesi Island en kwamen zo in Clearwater terecht. In de haven van Clearwater moest er weer gas teruggenomen worden i.v.m. de aangemeerde jachten. We kwmanen langs de ligplaatsen van de Sea-screamer, de Thriller en de Little Toot, beroemde rondvaartboten hier. En via een kanaal kwamen we vlak langs het Clearwater Sea Aquarium waar de films van de dolfijnen Winter en Hope zijn opgenomen. Ik was het langzame varen al wel weer zat dus op naar de uitgang van de haven en toen vol gas naar de overkant, waar de milonairsvilla's aan de rand van het water staan. We kwamen langs het huis van Hulk Hogan en Petra wilde bij Tom Cruise aanmeren voor een kopje koffie, maar helaas was hij niet thuis.
We hadden afgesproken dat we de powerboat om 16 uur weer netjes thuis zouden brengen bij de eigenaar, dus hebben we vanaf Tom zijn huis koers gezet naar de thuishaven. In het haventje netjes aangemeerd en we kregen de complimenten van de eigenaar want die had de hele reis op zijn scherm kunnen volgen. Hij kon wel zien dat we vaker gevaren hadden, want anderen maakten er meestal een zooitje van (????) (I bet he tells that to all his customers).
Van de zeelucht hadden we inmiddels wel trek gekregen en hebben de auto weer gepakt richting Clearwater-beach. Na een wandelingetje over de pier, waar de zon al een beetje begon te zakken, vonden we een filiaal van Hooters met een balkon met uitzocht op de zee. Nou had ik al vanaf mijn 16e een hele spannende voorstelling van Hooters, waar mooie vrouwen met te kleine t-shirts en te korte hotpants je bier komen brengen, maar dat valt allemaal nog wel mee. De meisjes zijn wel op uiterlijk geselcteerd maar lang niet zo uitbundig als ik verwacht had. Maar wij gingen voor een mooi plekje op het balkon om tijdens het eten de zon onder te zien gaan. Helaas voor ons kwam er aan de evenaar een grote wolkenpartij opzetten dus echt de zon in de zee zien zakken zat er niet in vandaag. Wel bleven de mooie luchten over, voordat de zon definitief een eind aan de dag kon maken.
Na het eten hebben we nog even een rondje over het spierwitte strand gemaakt en waren nog even getuige van een "smooth arrest" waarbij een undercover agent met een geuniformeerde collega iemand in de boeien sloeg voordat we er erg in hadden, terwijl we er nog geen 10 meter vandaan stonden. De jongen werd snel afgevoerd naar de politieauto terwijl de meeste mensen die er omheen liepen helemaal niets gemerkt hebben. De avond was gevallen en wij moesten nog ruim anderhalf uur terug rijden dus, hop de auto maar weer in en via Tampa weer naar de villa.

• 03 November 2015 - 17:06

Marjo:

Hoi. Dit moet een gave dag geweest zijn. Waar is de foto van de serveerster nou?

• 03 November 2015 - 21:10

Land:

Haha, nou die foto is niet gemaakt hoor. Je zult toch echt zelf langs moeten om haar te bewonderen :-)

• 05 November 2015 - 12:32

Thea En Ton:

We wisten het al wel maar de foto's stralen het ook echt uit: dit is helemaal jullie 'ding'. Geweldig. Groet uit Zwolle: grijs en 13 graden............