Dag 16: Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 16: Magic Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 16: Magic Kingdom

24 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Eindelijk was de dag aangebroken om het 4e park van Disneyworld te bezoeken. Vandaag was Magic Kingdom, het moederpark van Disneyworld, aan de beurt. Omdat we heel graag de nieuwste attractie wilden doen, waren we ruim op tijd voor de opening door de tassencontrole en de check-in. Voor de ingang waren we getuige van de welkomshow, waarbij allerlei Disneyfiguren met de trein op het station aankwamen en zingend het park openden. Naast Mickey en Minnie konden de prinsessen Elsa en Anna van Frozen natuurlijk niet ontbreken. Deze twee zijn op dit moment de populairste Disneykarakters aan het gegil om ons heen te horen. Het park ging open en we liepen met velen in een streep richting de nieuwste achtbaan "The Seven Dwarfs". Daar aangekomen de eerste teleurstelling van de dag.... de attractie was gesloten vanwege problemen en ze konden niet aangeven hoelang dit nog zou duren. Gelukkig is er nog veel meer te doen en te zien in Magic Kingdom, dus liepen we door naar racetrack waar we 1 van de eersten waren die in konden stappen. Na een leuk rondje op het circuit, hebben we Buzz Lightyear nog even geholpen om zijn tegenstanders af te schieten met laserkanonnen en hebben Space Mountain overwonnen. Ook vandaag liep de temperatuur hard op en werd het verblijf in het park al bijna niet meer te doen. Het werd steeds drukker en de zeven dwergen hadden er nog steeds geen zin in. Dus hebben we andere gedeelten van het park bekeken en wat attracties gedaan. Toen we weer in de buurt kwamen van de zeven dwergen, bleek deze inmiddels te rijden, maar was de wachttijd ook al 2 uur. Dat zagen we niet zitten in de verzengende hitte, dus om half 3 hebben we besloten, Disney en de hitte even te ontvluchten en zijn snel naar ons zwembad gereden om af te koelen. Om 5 uur naar Outback geweest om australisch te eten, te beginnen met de wereldberoemde Blooming Onion. Lekker en snel gegeten en weer richting Magic Kingdom om de avondshows te zien en nog wat attracties mee te pakken. Op de parkeerplaats aangekomen merkte Gert op dat het fototoestel bij Outback was blijven liggen en heeft hij deze met Petra weer opgehaald. De meiden gingen met z'n drieën Magic Kingdom weer in. Gelukkig hadden de mensen van Outback het toestel veilig opgeborgen in de kluis en kregen we deze weer terug. Toen Gert en Petra weer de parkeerplaats van Magic Kingdom opreden werden ze herkend door de parkeerwacht, want 3x in een 3 kwartier langsrijden was haar toch opgevallen. Snel hadden we de meiden teruggevonden voor het kasteel en hebben we de Jungle Cruise in het donker gedaan. Dat was toch wel anders dan de keren dat we deze overdag hebben gedaan.
Daarna was het wachten op de lichtjesparade, waarvoor de castmembers met plakband plekken langs de route hadden afgezet waar de mensen mochten staan. Alle plekken langs de route waren meer dan vol en dat leidde tot gestrest personeel en gasten. Wij mochten niet meer stil blijven staan en met ons nog een paar honderd mensen, dus liepen we achter de toeschouwers langs, waarbij we om de zoveel meter werden verzocht door te lopen. Nou zat er niet veel anders op want voetje voor voetje trok de lopende massa achter de toeschouwers langs. De meeste castmembers bleven gelukkig vriendelijk, maar er waren er ook die wat minder tgen de drukte konden en begonnen driftig te gebaren en te schreeuwen dat mensen door moesten lopen. Dit veroorzaakte bij veel mensen na zo'n lange hete dag weer voor irritaties. Gert vroeg 1 van die driftkikkers even relaxed te doen en meer respect te tonen voor de mensen die al langsliepen. Dat hielp heel even, want het geschreeuw stopte even en werd gevolgd door een zeer verbaasde blik van deze castmember. Erg on-Disney's zoals dit georganiseerd was.
Na de lichtjesparade was het tijd voor het grote vuurwerk. We vonden een mooie plek om te kijken en hebben weer genoten (binnen een afgeplakt vak) van een schitterende vuurwerkshow. Ook hier om ons heen weer "genoten" van gedoe tussen vermoeide gasten en niet zo stressbestendige castmembers. Dit hadden we nog nooit zo meegemaakt tijdens alle bezoeken die wij inmiddels aan de diverse Disneyparken hebben meegemaakt.
Toch gingen we redelijk voldaan na het vuurwerk naar huis en gaan ons opmaken voor de laatste dagen van de vakantie.
Gert heeft nog wel geregeld dat we zaterdag niet om 10 uur 's morgens uit de villa hoeven uit te checken, maar pas om 15 uur. We moeten pas na 16 uur op het vliegveld zijn, dus nu hoeven we niet doelloos rond te rijden met een auto vol koffers. Een mailtje naar de huiseigenaar en een telefoontje met Olga van het managementbureau waren voldoende om dit zonder extra kosten te regelen. Weer een reden om de volgende keer weer deze villa te huren, super aardige mensen allemaal.

• 27 Juli 2014 - 13:46

First Lady:

Hallo lieve mensen,

Wat fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. Wat een geweldige verhalen en mooie foto's. Ik zeg de volgende keer minder kleren in de koffer en 2 kleine mannetjes meenemen...hahaha!!

Op naar de live verhalen, tot gauw.

Liefs de first lady