Dag 17: Rustdag, shoppen en Hardrock Café - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 17: Rustdag, shoppen en Hardrock Café - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 17: Rustdag, shoppen en Hardrock Café

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Na een vermoeiende dag in Magic Kingdom hebben we vanmorgen eerst uitgeslapen en rustig aan gedaan. Het plan was om naar Aquatica te gaan, maar helaas waren de kaarten na 2 weken verlopen en moeten we dat bezoek uitstellen tot een volgende reis naar Florida. Omdat we eerder niet alle winkels in de Florida mall hadden bezocht, hebben we de tijd genomen om alsnog dit super super winkelcentrum te bezoeken. Diverse kledingwinkels hadden nog mooie aanbiedingen dus met tassen vol zijn we weer richting de auto gegaan. Omdat we al mooi dichtbij Universal Boulevard waren, hebben we vor de eerste keer de tomtom aangezet en op weg gegaan richting Universal. Onderweg viel de verbinding er elke keer uit en moesten we op gevoel (van Gert) de weg vinden. Op een kruizing vroeg Gert nog voor alle zekerheid of we volgens de tomtom rechts of linksaf moesten gaan. Petra zei stellig linksaf, en Gert stuurde de auto over 2 uitvoegstroken naar de linker baan en ging links af. Toen zei Petra dat het ook rechtsaf had kunnen zijn, en vervolgens hebben we bijna een uur rondgedoold, want we hadden geen verbinding meer met de tomtom. Op een gegeven moment zag Gert de snelweg en heeft de auto daarheen gestuurd. Op de snelweg aangekomen deed de tomtom het ook weer en waren we in een wip bij de parkeergarage van Universal.
Een klein wandelingetje via de diverse loopbanden, bracht ons op de boulevard, waar onder andere het Hardrock Café gevestigd is. Ten eerste werd de shop van het café bezocht om diverse shirts te kopen en zijn we lid geworden van de membership. Hiermee krijg je allemaal voordeeltjes als bezoeker van de Hardrock Cafés over de hele wereld. Michelle had haar Ajax-shirt aan waarmee ze de aandacht kreeg van een medewerker van de shop. Hij was voetballiefhebber en vond Ajax een goede club. Michelle kreeg van hem een armbandje kado en was natuurlijk erg trots. Na het shoppen zijn we lekker gaan eten in het restaurant/café. Opvallend in het Hardrock café is dat het personeel vooral geselecteerd was op bijzondere uitstraling. Piercings, tatoos etc. leek daar eerder een voorschrift dan uitzondering. We waren erg verbaasd dat onze ober er normaal uit zag.
Het eten was weer erg lekker en veel, zelfs Gert kon zijn bord niet leeg krijgen. Daarna zijn we weer richting Kissimmee gereden om de Nike Factory Store nogmaals te bezoeken. De schoenen worden daar zo snel verkocht, dat het lijkt of er na 2 weken een nieuwe collectie staat, en dus nieuwe kansen op mooie Air-maxen en Jordans. Weer gingen we met nieuwe schoenen de deur uit en op weg naar de villa.