Seaworld Orlando - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Seaworld Orlando - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Seaworld Orlando

Door: Gert

04 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Eindelijk was het zo ver, de grote wens van Kirsten gingen we vervullen in Seaworld. Kirsten wil al heel lang haar lievelingsdier aaien. Dat is niet zo gemakkelijk want haar lievelingsdier is een dolfijn. In Seaworld zijn heel veel dolfijnen, orca's en zeeleeuwen, dus de kans op het uitkomen van haar droomwens was daar wel behoorlijk groot. We hebben bij de dolfijnen voer gekocht en konden dat zelf aan de rand van het dolfijnenverblijf aan de dolfijnen geven. Kirsten en Michelle hadden ieder 3 visjes en de eerste dolfijn kwam al snel dichterbij. De dolfijn deed zijn bek open en Michelle gooide het eerste visje zo naar binnen. Al snel waren de vissen op en was Kirsten nog net niet dichtbij genoeg geweest om de dolfijn aan te raken. Een verzorgster liet toen een dolfijn dicht langs de kant komen, zodat Kirsten en Michelle hem konden aaien. De dolfijn voelde heel glad en zacht aan. Daarna zijn we naar de dolfijnenshow gegaan. Deze was ook erg mooi met acrobaten, papegaaien, een klein soort walvissen en natuurlijk de dolfijnen. Na de show konden we doorlopen naar de zeeleeuwenshow. Voordat de echte show begon, was er een piraat die het publiek begroette. Hij nam mensen die binnen kwamen in de maling. De hele tribune in een deuk terwijl de mensen zelf soms niets in de gaten hadden. De show met de zeeleeuwen was ook mooi. Daarna hebben we genoten van de orca's. De eerste groep orca's die eigenlijk de voorstelling hadden moeten doen, hadden even geen zin en de show viel bijna in het water ( :-) ). Gelukkig hadden ze nog een groep orca's die het toen moesten overnemen. Op de onderste rijen van de tribune stonden bordjes dat je er nat kon worden van het gespetter van de orca's. Nou, dat kon je wel zeggen. De orca's kunnen met hun staart de eerste 20 rijen nat krijgen. Gelukkig zaten wij wat hoger op de tribune.
Verder waren er heel veel mensen uit Puerto Rico in het park, want de Jan Smit van Puerto Rico trad er op. De fans zaten al uren van tevoren op de tribune te wachten, zodat het redelijk rustig was bij de shows en de attracties. Lisanne, Kirsten en Gert zijn nog in de Kraken geweest, een achtbaan waarbij je voeten los hangen en je 7x over de kop gaat.
Op weg naar de uitgang kwamen we nog langs dolfijnen met babies en moesten we natuurlijk weer foto's nemen. Dat valt nog niet mee bij speelse jonge dolfijnen. Als je denkt dat je ze in beeld hebt zijn ze ook alweer verdwenen.
Toch zijn er nog wel wat foto's gelukt.

• 05 Mei 2008 - 11:43

De HomeLandjes:

Hallo Familie,
    Fijn te horen dat er wensen vervuld worden SUPER Kirsten en Michelle!
    Hier is het ook warm aan het strand, ogen dicht en wij wanen ons in Florida, hahaha. nog veel plezier daaro, en groeten vanaf Ameland

• 05 Mei 2008 - 11:50

Robbert:

Hallo Ome Gert,
    Papa heeft gisteravond toch nog een fles in de zee gegooid, heel stiekem zodat niemand het zag.
    kijk jij nog even of je hem tegenkomt?
    groeten, neef Robbert