Clearwater (zonder Creedence en Revival) - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Clearwater (zonder Creedence en Revival) - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Clearwater (zonder Creedence en Revival)

Door: Gert

05 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Vandaag zijn we 's morgens in de auto gestapt om een lange rit naar de stranden van de golf van Mexico te maken. Van onze amerikaanse vrienden hadden we gehoord dat je beide kusten moest bezoeken om de grote verschillen te zien. Daytona hadden we al gehad, dus vandaag naar het westen. Na dik een uur rijden kwamen we bij Tampa aan. Daarna was het zeker nog een half uur voordat we in Clearwater-Beach aankwamen. De eerste aanblik was al schitterend. Blauwe zeeën, witte stranden, palmbomen en gave speedboten. Na een rondje op zoek naar een parkeerplaats, kwamen we aan bij de haven van het stadje. Daar lag de Seascreamer die we al op internet hadden gezien. De Seascreamer is een gigantische speedboot die met hoge snelheid een rondje over de golf van Mexico vaart. We hadden de auto net geparkeerd en liepen naar de boot om eens te bekijken. Gelijk kwam de mevrouw die de kaartjes verkoopt naar ons toe om ons over te halen mee te gaan. We waren snel overtuigd want zij garandeerde ons dat we dolfijnen in het wild zouden zien. De boot zou met twee minuten vertrekken, maar Gert had niet genoeg geld in de parkeermeter gegooid. Dat was natuurlijk geen probleem, want we kregen een kaart voor in de auto en de boot kon nog wel ven wachten. Dus Gert op een drafje naar de auto en weer terug. De boot had wel 50 zitplaatsen maar was nog niet voor de helft gevuld. Na een kort sukkelig tochtje uit de haven (ze mochten daar geen gas geven), kwamen we op open zee. Daar werd de gashendel flink naar beneden gedrukt en vlogen we over het water met zo'n 70 kilometer per uur. Plotseling gingen we zachter varen, want de kapitein had een groepje dolfijnen gezien. Vlak bij de dolfijnen aangekomen gaf hij weer vol gas en moest iedereen achterin de boot komen zitten. De boot maakte een hoge golf en daar kwamen de dolfijnen aan. Ze speelden met de golf en sprongen gewoon achter de boot aan. Prachtig om te zien. Na een paar keer heen en weer te varen gingen we weer terug naar de haven. Na en kort bezoekje aan het mooie witte strand (we waren bijna allemaal verbrand), zijn we weer terug gegaan naar Orlando. Daar hebben we nog even een bezoek gebracht aan Downtown Disney, een boulevard met veel restaurants en winkels etc. Ook is daar Disney Quest, een heel grote (5 verdiepingen) speelhal, waar je allerlei unieke spelen kan doen maar ook flipperkasten en oude computerspelen. Daarna naar het Rainforrest Café om lekker te eten en tenslotte nog op zoek naar een spaarpot voor Trystann in de grote Disney Shop.

• 05 Mei 2008 - 11:47

DAantje:

Oh, oh alweer een goede afloop van deze Bassie en Adriaan aflevering. De spanning van de tijd van vertrek en of Gert dat wel ging redden!? Gelukkig allemaal weer goed gegaan. toen de boot zo hard ging werden jullie toen NIET achterna gezeten? nou in ieder geval veel plezier gehad en veel mooie dingen gezien.
    groets,
    tot gauw

• 05 Mei 2008 - 15:37

hallo allemaal.

ik heb aan jullie een vraag:zijn jullie allemaal een vraag:Zijn jullie ook in het nickelodeon fabriek geweest want die zit ook in Florida maar ik weet niet waar precies.

Groeten Van Petri

• 05 Mei 2008 - 17:53

(O))pa :

Foto/s gezien lijk mij wel mooi maar in het echt zal het wel geweldig mooi zijn Het eten zal wel neit zo lekkker zijn als in ons land. OF WEL SOMS.

• 05 Mei 2008 - 18:01

Kirsten:

Hoi Petri, we hebben de Nickelodeon fabriek niet gezien, maar wel het Nickelodeon hotel.
    Groetjes Kirsten

• 05 Mei 2008 - 19:14

Nicole:

hee landjes,

Ziet er echt leuk uit.
    Kirsten echt vet leuk dat je een dolfijn mocht aanraken. De foto's zien er ook al zo leuk uit.
    Nog heel veel plezier!

Groetjes Nicole

• 06 Mei 2008 - 13:41

Renske En Paul:

Jemig , wat gaaf daar allemaal. Leuk die foto's, krijg je gelijk een beeld erbij hoe het er is!! Operatie pa is goed gegaan,dat was vanmorgen. Heel veel plezier nog en tot de volgende verhalen!! doei doei

• 06 Mei 2008 - 13:43

hoi Kirsten

ik bedoelde nickelodeon hotel maar ik had er ook bij gezet of jullie er in zijn geweest.

Groeten van Petri

• 06 Mei 2008 - 15:01

Petri:

Kirsten ik wil ook naar Florida toe net zo als jij want als ik die foto kijk dat jij een dolfijn aan het aaien bent dat wil ik ook wel.
    En ik wil ook wel naar Disney World.
    en de andere dingen die jij aan het doen bent.
    Maar Kirsten heb jij alleen dolfijnen geaait of hebben Gert,Petra,Lisanne en Michelle ook dolfijnen geaait.
    Eigelijk ben ik nou wel klaar maar ik moet ook nog andere dingen doen.

GROETEN VAN PETRI EN DE ANDEREN