Aquatica en Fun Spot - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Aquatica en Fun Spot - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Aquatica en Fun Spot

Door: Michelle

08 Mei 2008 | Verenigde Staten, Davenport

Hoi allemaal

We zijn vandaag naar Aquatica en Fun Spot geweest.

Aquatica is een waterpark en daar zijn dolfijnen die lijken op orka's alleen zijn ze wel net zo klein als jongen van een tuimelaar! Er zijn er drie. Er zijn twee glijbanen die onder water gingen. Als je onderwater ging kon je de dolfijnen zien, Kirsten zag er één toen ze onder water ging (een dolfijn), Papa(Gert) zag er ook één, Ik (Michelle) zag ze alle drie! Wij vonden deze glijbaan erg leuk! Er waren ook glijbanen waar je met z'n tweeën van af kon in een band Kirsten en ik gingen er af we zijn van al die glijbanen af geweest, Lisanne en papa zijn daar ook af geweest. Wij vonden het ech heel vet! Kirsten en ik vonden de glijbaan met het matje erg leuk en deze ging heel erg hard!
Opvallend was dat er veel kinderen zoek raakten en dat amerikanen dan direct erg in paniek waren. We hebben zelfs een sherrif gezien die moest helpen zoeken. Elke keer waren de kinderen vlak bij en was de paniek niet nodig. Maar het meest gelachen hebben we om een japanner die de hele tijd een zwemvest aan had. We hebben hem niet in het diepe gezien, alleen maar pootje baden. Ook de rest van zijn gezin had allemaal een zwemvest aan. Opeens waren ze het zoontje kwijt en werd het hele strand schreeuwend afgezocht. En ja hoor het jongetje zat maar 2 meter van de plek achter een bosje te spelen. Hij moest huilen omdat zijn moeder zo liep te schreeuwen. Een uurtje later kwam de vader weer alleen aanlopen naar de plek waar zijn gezin zou zitten. Maar nu waren zijn vrouw en kinderen verdwenen. Volledig in paniek liep hij in zijn zwemvest over het strand. Papa vond dit zo leuk dat hij een foto van de man gemaakt heeft.

Fun Spot is een kermis die er altijd staat. We zijn daar gaan karten! Mama ging niet karten, zij ging foto's maken! Kirsten en Papa zaten samen in een kart, Lisanne en ik zaten in een kart waar je alleen in kon. De baan was wel moeilijk, want je ging heuvels op en af! Na het karten hebben Kirsten en ik in een vliegende bobslee gezeten. De atractie stond stil en Kirsten en ik dachten dat het ritje was afgelopen. Maar toen ging hij opeens achteruit! Wij hadden onze gordel net afgedaan en toen schrokken wij heel erg want toen gingen we achteruit je snapt het wel. Het ging uiteindelijk wel helemaal goed.

Groetjes,
Michelle

• 08 Mei 2008 - 12:25

AME-Landjes,:

Hallo Familie Land,
    Was het inderdaad de moeite waard om naar Aquatica te gaan? zo te zien wel.
    gaaf hoor, jullie hebben van alles toch wel souveniers meegenomen, HE TOCH?
    in ieder geval veel foto's erg leuk om te zien dat het daar superCOOL is.
    groeten,
    van de (aangebakken)AME-Landjes

• 09 Mei 2008 - 08:38

Marjo:

Weten jullie wel, dat het hier ook hoog zomer is? Zonnebrand en korte broeken zijn hard nodig! Ik heb weer even bijgelezen en vooral de dolfijnen bij Cleerwater vind ik geweldig om te zien.
    Nog even genieten de laatste paar dagen.
    Lisanne, ik hoop dat je voet weer wat beter is.
    Oh ja: zondag voetbalt Zwolle tegen de Graafschap. Duimen jullie?
    Tot gauw,
    Marjo

• 10 Mei 2008 - 09:30

Liset:

hoi landjes
    het is hier ook heel mooi weer nog geen 30 graden maar je kan wel elke dag naar de tippe. maar wij moeten eerst een stukje rijden jullie hebben een eigen zwembad ( hardstike jaloers ) en doe de dolfijnen de groeten van me .

groetjes ( jaloerse ) liset