Goeiemorgen Nederland, Welterusten Florida - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Land - WaarBenJij.nu Goeiemorgen Nederland, Welterusten Florida - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Land - WaarBenJij.nu

Goeiemorgen Nederland, Welterusten Florida

Door: Ger

18 Mei 2013 | Nederland, Raalte

De zon komt in Nederland alweer op en wij kruipen zo eindelijk ons bed eens in. Het was weer een reis met vallen en opstaan.
De dag begon al goed toen bleek dat het vliegtuig te laat op Schiphol zou komen en we dus direct een vertraging van een uur hadden. We wisten dit al oen we nog thuis waren, dus gingen we relaxed op pad. Alles zat mee, geen file, een mooie parkeerplek (zelfs de kentekenplaatherkenning werkte op P3) en snel met de bus naar de vertrekhal. De rijen waren lang voor het inchecken en het schoot geen meter op. Het leek wel of elke reiziger een probleem had. Kortom veel chagrijnige gezichten, vooral bij de mensen die extra betaald hadden voor Premium-plekken. Toen we eindelijk na bijna 2 uur wachten aan de beurt waren begrepen we direct waarom alle mensen zo lang werk hadden met inchecken. Ik had namelijk 2 mooie plekken naast elkaar bij het raampje gereserveerd (en daar wat extra voor betaald),zegt de stewardess dat we deze plekken niet gaan krijgen want 1 van de plekken is al bezet. Nou doen wij niet moeilijk en met het pad ertussen zaten e ook een beetje naast elkaar :-) Door het lag wachten hadden we nog maar 3 kwartier om te shoppen en te lunchen op Schiphol. Dus snel wat gegeten en nog snel nar de boekwinkel voor wat leesvoer. En ja hoor (wij hebben iets et op vakantie gaan en portemonnees en pinpassen) komt Petra erachter dat ze haar pin-pas bij de boekwinkel had achtergelaten. Snel terug gerend en gelukkig had de winkelmevrouw hem gevonden. Daarna konden we direct door naar de gate want het boarden was al begonnen. Ook daar was het weer een paniek me alle mensen die niet de gereserveerde plekken kregen. Families en stelletje werden verspreid door het vliegtuig ingedeeld en de stewardessen van Arkefly kwamen er niet meer uit. Inmiddels stond het vliegtuig kaar om te vertrekken, maar er was nog geen passagier aan boord. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten, begon iedereen om ons heen te klagen da ze niet bij elkaar zaten etc. Binnen 5 minuten hebben we toen 5 gezinsherenigingen georganiseerd (zonder medeweten van de crew), en kwamen Petra en ik ook nog naast elkaar te zitten. De vlucht op zich verliep redelijk god, weinig turbulentie en zelfs de warme hap was te eten. Wel jammer dat de familie achter ons, die voor het eerst gingen vliegen, dachten dat ze met een busreisje of een dagje met de trein op pad waren. Ze hadden een complete fruitschaal meegenomen en zakken vol belegde broodjes, die gedurende de vlucht uitgedeeld werden aan de familieleden. Op zich nog niet erg, maar 3 kwart van de bolletjes was besmeerd met pindakaas en stonk dus de hele reis.
Omdat wij niet bij de raampjes zaten hebben we helaas moeten missen, het volgens de piloot fantastische uitzicht op New York, en de adembenemende mogelijkheid om vanuit de lucht Cape Canaveral te bekijken. Hopelijk zitten we over een week wel bij een raampje.
De douane was dit keer vriendelijk, maar werkte wel traag, zodat we hier ook een poosje hebben staan wachten. Maar na alle officiële plichtplegingen mochten we ook dit keerweer de USA binnen. En mooie auto opgehaald en daarna richting Kissimmee om te horen waar onze woning voor deze wee staat. Helaas, staat deze niet in het Town Center Resort, maar we gaan morgen bij daglicht de omgeving wel even verkennen. Uiteraard zijn we voor wat frisdrank en water naar de dichtstbijzijnde Wal-Mart gereden, waar om 12 uur 's nacht nog gewoon te winkelen was. Daarna snel richting het huis en een duik in he zwembadje. Nu ga ik maar eens slapen want we zijn 24 uur in touw en is het hier ook al 2 uur geworden.

• 18 Mei 2013 - 11:16

Danny:

Nou, mooi dat jullie er zijn. goed te horen dat jullie zonder problemen :-) op de plek van bestemming zijn. Neem je AL die OREO's mee? haha past niet! veel plezier