Maandag 20 mei 2e pinksterdag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Maandag 20 mei 2e pinksterdag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Maandag 20 mei 2e pinksterdag

Door: Gert

21 Mei 2013 | Verenigde Staten, Davenport

Het is 2e pinksterdag maar daar is hier niets van te merken. Amerikanen doen niet aan pinksteren, dus net als alle dagen gaat het leven gewoon door. Vanmorgen dachten we even snel naar de dichtstbijzijnde premium outletcenter te gaan om bij Nike te kijken of de door de dochters zo gewenste schoenen daar op voorraad waren. Hoe dichter we bij het center kwamen hoe drukker het werd. Normaalgesproken niet zo raar, want iedereen wil zo vroeg mogelijk i.v.m. de warmte in de winkels zijn. Maar het rare was dat er meer auto's vanaf het center leken te komen dan erheen gingen. Er moesten zelfs sherrifs aan te pas komen om het verkeer een beetje in goede banen te leiden. We vonden snel een parkeerplaats en gingen vol goede moed het centrum in. p de deur van de Nike-store hing een briefje dat in het spaans aangaf dat ze gesloten waren. Helaas, dus liepen we verder en bijna alle winkels waren gesloten. De winkels die wel open waren, verkochten ook niet veel want deze waren geheel in duisternis gehuld. Er bleek een grote "power-outage" te zijn in het winkelcentrum, dus uit veiligheid en gemak waren de meeste winkels gesloten. Gelukkig zijn er in Orlando wel meer winkelcentra dus zijn we doorgereden naar de volgende. Daar was het lekker druk en hebben we diverse wensen van de meiden kunnen vervullen. Daarna via een tankstation (altijd spannend of de creditcard het doet) op naar de Florida-mall om nog wat aankopen te doen. Hoog op de verlanglijst van Kirsten stonden roze M&M's. Uiteraard had de M&M-shop er nog wat op voorraad. Vervolgens hebben we de food-court opgezocht want we hadden wel weer trek gekregen. In de mall zit een vestiging van de Five Guys, waar naar mening van velen de beste hamburgers van Orlando te koop zijn, dit gecombineerd met een milkshake van de Dairy Queen, hadden we een feestmaal.
Na nog wat winkels bekeken te hebben terug naar de villa om een duik te nemen in het zwembad. Onderweg zagen we dat richting het westen al wat donkere wolken begonnen te ontstaan. Later op de dag heeft het daar dan ook flink gestormd en was er een heftig onweer. Bij ons heeft het ook een half uurtje geregend en hebben we 3 onweersklappen gehoord. Toen het bij ons weer droog werd, hebben we de auto richting de Olive Garden gestuurd, waar we weer heerlijk italiaans hebben gegeten. Elke avond is het hier zo druk dat de mensen een zendertje meekrijgen die afgaat als er een tafel vrij komt. Wij moesten 20 minuten wachten en hebben dus snel even vers water gehaald bij de Super Target om de hoek.
Na het eten hebben we nog even op de bak gelegen en gekeken naar het nieuws over de storm in Florida en de orkaan in Oklahoma.