Zondag 19 mei, Gatorland!!!! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Zondag 19 mei, Gatorland!!!! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Zondag 19 mei, Gatorland!!!!

Door: Gert

20 Mei 2013 | Verenigde Staten, Davenport

Lisanne had aangegeven dat de verhalen van gisteren niet spannend genoeg waren, dus vandaag hebben we maar wat spanning gezocht.
Nog niet gewend aan de amerikaanse klok waren weer erg vroeg uit d veren. We mooi dat we daardoor nog even konden skypen met de meiden die bij opa aan het brunchen waren. Zelfs opa heeft nog even vol verbazing geskyped met Petra aan de rand van ons zwembad.
Na het ontbijt zijn we met de auto op pad gegaan naar Gatorland, waar enorm veel alligators leven. Al voor we binnen waren werden we vermaakt door een castmember die vrijwilligers zocht, om in het verblijf van de alligators op de foto te gaan met de beesten. Hierbij noemde hij zijn klanten per ongeluk slachtoffers en liet kleine kinderen weten dat ze net groot genoeg waren voor een klein hapje. Prachtig om aan te horen en te zien dat sommige kinderen eigenlijk helemaal geen zin meer hadden om naar binnen te gaan.
Direct nadat we binnen waren werd er een wedstrijd hoogspringen voor alligators gehouden. Twee rednecks deden een wedstrijd wie de alligators het hoogste kon laten springen uit het water. Ze hielden kippen aan een touwtje boven het water en probeerde de alligators daarvoor te interesseren. Opvallend was dat deze dieren niet erg wendbaar zijn en regelmatig onder de kip doorzwommen zonder toe te happen. Uiteindelijk lukte het wel en werden de kipjes opgepeuzeld. Vervolgens hebben we een ritje met de trein gemaakt door het hele park, waarbij de machinist met veel humor zijn verhaal vertelde. Uit de trein zijn we voor een wandeling door het moeras gegaan, waar veel alligators lagen te zonnen en veel vogels zaten te broeden of al jonge kuikens hadden. Daarna de show over enge dieren gezien, waarbij de vrijwilligers uit het publiek geconfronteerd werden met vogelspinnen, slangen etc. Ook hierbij weer erg leuke grappen en grollen van de castmembers die er lekker op los improviseerden. Na weer een wandelingetje kwamen we aan bij de worstelarena waar een demonstratie alligatorworstelen werd gegeven. Ook ik mocht de arena nog even betreden, waarop de verzorger gelijk om een grotere alligator riep. Het beestje was al aardig tam en nadat ik bovenop zijn rug had plaatsgenomen en zijn bek vast had, konden de foto's gemaakt worden.
Dus deze foto is voor Trystann, zodat hij de juf op school kan laten zien dat zijn oom echt krokodillen vangt met zijn blote handen. :-)
Het was in tussen al lekker warm geworden in het park en na de slechtste milkshakes ooit zijn we weer in de airco-auto gestapt. Het park ligt aan 1 van de grote doorgaande wegen van Orlando en deze hadden we eigenlijk nog nooit afgereden. Dus i.p.v. links af d bekende weg in te slaan zijn we eens rechtsaf gegaan. Kilometers lang kwamen we langs grote autodealers en restaurants en reageerde we enthousiast toen we langs een Pawn-shop kwamen. Wij kijken thuis regelmatig naar Pawnstars en Hardcore pawn, en wilden dit wel eens in het echt bekijken. Helaas was de pawnshop gesloten op zondag, dus reden we verder. Vervolgens kwamen we om de 3 a 4 honderd meter weer een pawnshop tegen. De een nog vreemder dan de ander, maar allemaal gesloten op zondag. Hoe verder we reden, hoe slechter de weg werd. En met de weg werd ook de omgeving er niet beter op. Ik ben niet snel bang, mar dit is een buurt waar ik 's avonds niet graag zou verdwalen, dus zijn we snel weer terug naar de "normale" wereld gereden. Intussen hadden we honger gekregen en besloten we richting Downtown Disney te rijden. Je hebt daar veel keus uit diverse restaurants en wij hebben besloten om in het Rainforrest restaurant te eten. Een schitterend themarestaurant, waarbij je midden in de jungle waant inclusief beesten en een onweersbui. We hebben genoten van een heerlijke platter met diverse apperatiefjes en een steak voor mij en wraps voor Petra. Het was heelijk en supersnel. Nu zijn we wel gewend aan de snelle bediening in de USA, maar hier werden nieuwe records gebroken. We waren nog bezig met het voorgerecht en hup daar stond het hoofdgerecht al op tafel, incl. de vraag of we al done waren met het voorgerecht en of ze het mee konden nemen. De hapjes van de platter waren heerlijk dus hebben die toch maar mooi laten staan.
Toen we het restaurant verlieten begon de lucht al wat donkerder te worden en vormde zich een tropische bui. Dus zijn we na snel door een paar disneyshops (waaronder de christmasshop, waar het personeel je consequent a merry Christmas wenst), zijn we snel naar huis gereden. Voor de regen zijn we nog in het zwembad gedoken om wat af te koelen.
Vanavond maar eens met een drankje genieten van ons afdakje bij het zwembad.