Vervolg zaterdag 18-8 - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Vervolg zaterdag 18-8 - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Vervolg zaterdag 18-8

Door: Gert

19 Mei 2013 | Verenigde Staten, Davenport

Zoals in het vorige blog gemeld zijn we een rondje gaan rijden. Eerst naar Kissimmee waar het kantoor van de verhuurder van de villa zit om ons formeel te melden. We zijn om het Championsgate Resort gereden en kwamen inderdaad vlak langs het resort waar we de vorige 2x verbleven. Wat opvalt is dat in de jaren dat wij hier komen, er steeds meer gebouwd wordt en dan vooral kleine winkelcentra rondom een nieuwe supermarkt. En daar omheen komen dan weer allerlei resorts.
Via "onze oude weg" de Old Lake Wilson road, kwamen we weer netjes op de 192 uit. Bij het kantoor werden we weer uiterst vriendelijk ontvangen en na de plichtplegingen afgerond te hebben zijn we op pad gegaan naar de eerste outletstore van deze vakantie. De Nike factory outlet ligt op een steenworp afstand van het kantoor, dus met fototoestel in de hand zijn we op zoek gegaan naar nieuwe schoentjes voor onze kindertjes. Van een aantal schoenen hebben we foto's gemaakt, zodat we later de meiden kunnen laten kiezen welke ze willen hebben. Ook vonden we nog wat shirtjes en gingen vervolgens naar de overkant van het parkeerterrein waar een souvenirshop zit. We hadden namelijk van de villa maar 1 sleutel en deze was niet zo groot (raakt dus makkelijk zoek :-)). Petra vond een mooie sleutelhanger van Tinkerbel en omdat mijn zonnebril nog thuis ligt, ook gelijk maar een noodakelijke zonnebril aangeschaft, een "echte" Ferrari-bril.
Daarna zijn we de 192 helemaal afgereden naar Clermont. Daar zou een enorme nieuwe Wal-Mart zijn. Toen we daar het terrein opreden herrinerden we ons pas dat we hier 2 jaar geleden ook wel geweest waren, alleen via een andere route. Wat een enorm grote winkel is dit toch. Na het shoppen de tomtom weer ingesteld op het adres van de villa en tot onze verbazing was dat maar 6 minuten rijden. Als we dat geweten hadden op de avond toen we aankwamen hadden we heel wat eerder in bed kunnen liggen. Onze Nederlandse nog niet aan het tijdsverschil gewende magen begonnen trek te krijgen in de warme hap. Gelukkig zit om de hoek van ons resort een pizzeria dus snel 2 pizza gescored. Na wat zwemmen en skypen met Lisanne, Kirsten en Michelle (waarbij we diverse foto's hebben laten beoordelen), zijn we ingesukkeld van vermoeidheid. Om 21.00 uur schrokken we tenminste wakker en hadden we eigenlijk geen zin meer om uit eten te gaan. Dus de restjes van de pizza maar opgegeten en daarna nog even naar de Publix om nog wat noodzakelijke artikelen op te halen (wc-papier, wasmiddel, Corona's en Pina Collada). We hebben nog even buiten bij het zwembad wat gedronken en daarna moe naar bed.