Here we go again!!!!! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Land - WaarBenJij.nu Here we go again!!!!! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Land - WaarBenJij.nu

Here we go again!!!!!

08 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Na een slopend weekend op de kermis moesten we vanmorgen al om 3 uur in de auto om op tijd op Schiphol te zijn om in te checken. Soepeltjes langs de KLM-desk waar we zelf de boardingpassen konden aanmaken en de bagage af konden geven. Dan door de douane en nu is het tijd voor ontbijt.

Om 8 uur vliegen we weg richting Detroit en hopen dat het daar niet erg druk is op het vliegveld. In het vliegtuig hadden we geluk dat Petra en ik 3 plakken ter beschikking hadden, zodat ik mijn benen schuin onder de stoel door kon leggen en wat slaap heb kunnen inhalen

Van Detroit hebben we niet veel gezien. We landen in een hoosbui en stegen weer op tijdens een hoosbui.Ondertussen hadden we weer eens ouderwets alle overstaptijd nodig om door de douane heen te komen. We waren in eerste instantie blij want het vingerprinten en pasfoto maken was geautomatiseerd en er stonden niet veel mensen te wachten.
Nadat we alle 5 alle verrichtingen hadden verricht, werden er toch 3 afgekeurd en moesten we alsnog aale 5 door de ouderwetse controle. Daar bleek dat niet alles wat nieuw is beter is, want de aardige douanier hielp ons vlot de grens over. Detroit Airport is trouwens indrukwekkend groot. De vertrekhal is eigenlijk een hele lange gang met winkels etc. waarbij elk 5 minuten een aparte trein van de ene naar de andere kant van de hal rijdt om passagiers te op tijd bij de gate te brengen. Wij namen de oude route en kwamen tot de conclusie dat van gate 32 tot gate 6 een medaille waard was om lopend af te leggen.
Om 12.10 uur plaatselijke tijd ging het vliegtuig naar Orlando en ook die vlucht is verder voorspoedig verlopen.

Precies op tijd zijn we geland op Orlando International Airport. Toch weer een beetje thuiskom gevoel.Omdat allle ambtelijke zaken in Detroit al waren geregeld konden we direct door naar de koffers ophalen en Petra en ik door naar de autoverhuur. Zoals altijd moesten we aan de bali van Dollar autoverhuur weer erg opletten. Ze probeerden weer van alles aan te smeren. Toen wij klaar waren kwamen de meiden er met de koffers al aan en mochten we een Midsize SUV gaan uitzoeken. Helaas geen enkele Midsize was er meer en we moesten maar even wachten..... Zijn we een keer lekker vroeg in Orlando, moeten we weer op de auto wachten....
Uiteindelijk kregen we een mooie Nissan mee, die prima de weg richting Davenport kon vinden. Bij de villa aangekomenvielen we van de ene in de andere verbazing. Wat een gaaf huis. Veel groter dan op de fotos leek en als verrassing had de eigenaar een welkomstpakket met eerste levensbehoeften klaar gezet. Snel de TV aangezet om de tweede helft van Brazilie Duitsland te kijken, maar Kirsten kon de verleiding van het zwembad niet langer weerstaan en plonste als eerste deze vakantie in het water.Na de voetbal zijn Petra en de meiden snel naar de supermrkt gereen om nog wat spullen aan te schaffen en op de terugweg Pizza's van Papa John meegenomen.

Erg laat gaat het vandaag niet worden want we hebben allemaal zin om naar bed te gaan en morgen te genieten van alles wat de villa nog te bieden heeft.

• 08 Juli 2014 - 15:22

Danny:

Heeee Landjes, goed vertrokken zie ik. hopen dat de reis ook voorspoedig ie geweest.
    geniet ervan en heel veel plezier daar!!