Dag 3: Life goes on!! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 3: Life goes on!! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 3: Life goes on!!

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Het had zo mooi kunnen zijn, maar helaas. Direct na de penalties zijn we gaan afkoelen in het zwembad en hebben het voetbal achter ons gelaten.
Vermoeid zijn we op tijd naar bed gegaan en waren dus om 5 uur 's ochtends weer wakker. Omdat het vanmorgen weer mooi weer zou zijn en we een inschatting maakten dat in Seaworld je lekker veel kan blijven zitten, hebben we de auto richting Seaworld gestuurd vanmorgen. Mooi op tijd stonden we aan de kassa, waar we onze voucher konden inwisselen tegen echte kaartjes. Uiteraard gaat dit met amerikaanse nauwkeurigheid en moesten de paspoorten er aan te pas komen. Na wat onduidelijkheid wat nou eigenlijk de voornaam van Petra was, kregen we eindelijk onze pasjes en konden we het park in. De meiden wilde gelijk in de Manta, een achtbaan waar je op je buik hangend onder een rog hangt. Petra en ik zijn langs de dolfijnen gelopen en gingen vast een plekje zoeken op de tribune van de dolfijnenshow. Nou ja dolfijnenshow.... acrobaten, papegaaien, schoonspringers etc. al met al een kleurige show die prachtig was. De temperatuur liep alweer boven de 37 graden dus regelmatig drinken is dan weer noodzaak. Via Antartica waar de dames naar de pinguins hebben gekeken, gingen we naar de zeeleeuwenshow van Clyde en Seamore. Hoogtepunt is daar altijd weer de mimespeler die de preshow verzorgd. Hij ontvangt de binnenstromende mensen en haalt grappen met ze uit. Geweldig om te zien. Na de zeeleeuwen was het tijd voor de orka-show van Shamu. In een enorm stadion lieten de orka's hun kunsten zien waarbij de eerst 15 rijen volledig nat gespetterd werden.
De baby van een paar jaar geleden was al een hele orka geworden en deed al lustig met de show mee.
Na de show, zijn we nog even bij de baby-dolfijnen gaan kijken en daarna verdreef de hitte ons toch echt naar huis om een verfrissende duik in het zwembad te nemen. De plannen waren om vanavond terug te gaan om de avondshows te zien, maar een behoorlijke "thunderstorm" heeft ons thuis gehouden.Vanaf ons terras zagen we de bui ten westen van ons langs trekken. Pikzwarte luchten, heel veel bliksem en harde wind. Er waren verkeerswaarschuwingen dat van 11 mile ten zuiden van ons tot voorbij Orlando, er grote kans was op ondergelopen wegen. Omdat niet iedereen in ons gezin van dit soort weersomstandigheden houdt, besloten we maar lekker een avondje thuis te blijven. We zijn allemaal eigenlijk ook nog wel moe van de afgelopen week, dus even kalm aan doen is het beste.
We hebben vanavond heerlijke hamburgers gebakken en met vers fruit erbij een prima maaltijd aan gehad.