Dag 5: Losers-finale en Howdy cowboys. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 5: Losers-finale en Howdy cowboys. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 5: Losers-finale en Howdy cowboys.

13 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag een rustige dag om te beginnen, want het plezier zal later op de dag moeten plaatsvinden. Om 16.00 uur begint Nederland aan de wedstrijd om de derde plaats en we hebben twee tickets voor de Rodeo in het stadion van de Orlando Magic. Dus veel genieten van onze mooie villa en zwembad, en wat experimenteren met de hengels in het meer.
Er zwemt van alles voorbij, prachtige vissen en zelfs schildpadden komen boven water om te kijken wat voor amateur er toch met zijn hengel loopt te gooien. Meerdere haakjes en kunstaas zijn verloren gegaan in het riet, maar zo langzamerhand ontstaat er een redelijk onkruidvrij visstekkie.
De wedstrijd van Oranje begon en Petra en ik hebben nog net de 1-0 van van Persie gezien, om daarna richting Orlando te vertrekken. Het was erg druk op de snelweg dus voor de rodeo wat eten ging net meer lukken. We hadden in Nederland alvast een parkeerplaats gereserveerd en ook de tickets hadden we al geregeld. We reden de kleine parkeerplaats op direct naast het stadion, bleek dat de VIP-parkeerplaats te zijn, waar slechts plek was voor 23 VIP's. De parkeerwachter ontving ons met veel respect en gaf een korte uitleg voor als we weer weg gingen. Omdat het na een wedstrijd o.i.d. enorm druk is met vertrekkend verkeer, zou hij wel even regelen dat we met voorrang het terrein konden verlaten en binnen een minuut weer op de snelweg zaten. Nog onder de indruk van al dit respect en uitstekende ontvangst, wilden we om het gebouw heen lopen naar de hoofdingang, maar dat was natuurlijk absoluut niet de bedoeling. We moesten door de VIP-ingang bij de parkeerplaats naar binnen en werden binnen weer ontvangen of we Alexander en Maxima waren. Maar liefst twee medewerkers heetten ons welkom en vertelde dat we met de lift naar de 4e verdieping konden gaan. Boven opnieuw een ontvangstcommitee en daar werd ons verteld hoe we in de VIP-loge konden komen. Door een prachtige gang, met tapijt en toegang tot de business-loges, kwamen we bij onze loge. We waren mooi op tijd en wilden eigenlijk eerst nog even wat te eten en te drinken halen. Dus vroeg ik de weg naar de cateringloketten, maar zoals je mag verwachten bij VIP's konden we gewoon op onze plekken gaan zitten en werd een ober langs gestuurd om onze bestelling op te nemen. Keurig werd onze bestelling bezorgd en zaten we op onze VIP-plaatsen te genieten van het uitzicht en ons eten. Na een tijdje begon de rodeo-wedstrijd, waar 34 cowboys aan mee deden. De eerste ronde was met wat kleinere stieren, en konden lokale cowboys proberen zich te plaatsen voor de finalerondes. De bedoeling is om 8 seconden te blijven zitten nadat het hek open gezet wordt, maar dat haalden er niet veel. Per ronde werden de stieren groter en feller, dus vielen er ook de eerste gewonden. We telden 1 beenbreuk, 2 armbreuken, een gewond bovenbeen en een zeer hoofd, bij de deelnemers. Maar ook de mannen die de stier weer terug in het hok moesten zien te krijgen, kregen hier en daar nog wel eens een beste beuk of trap. Mooi was ook de ene cowboy op een paard met een lasso, die in uiterste nood werd ingezet om de stier te vangen en naar het hok te begeleiden. Verder werd de tijd gevuld met een clown die het publiek op amerikaanse wijze betrok bij het spelletje.
Gedurende de wedstrijd werden we prima verzorgd door de obers en kwamen we niets tekort. Na afloop zaten we via de VIP-lift weer snel in de auto, en onze parkeerwachter liep stoer de weg op om al het verkeer tegen te houden. Best wel een keer leuk om zo als VIP behandeld te worden :-).