Dag 7: De eerste Disney-dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 7: De eerste Disney-dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 7: De eerste Disney-dag

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Jawel, vandaag moest het dan eindelijk gebeuren, de Disney-kaarten moesten in gebruik genomen worden. De keuze is gevallen op Disney's Hollywood Studios, een relatief klein park met veel zittende attracties. De temperatuur liep alweer snel op en we stonden om 9 uur voor de poort van het park. Na binnenkomst gelijk doorgelopen naar één van de heftigste attracties van Disney, the Tower of Terror..... Het oude hotel stond er nog prima bij en de lift was na al die jaren nog steeds niet gerepareerd. We konden direct doorlopen naar onze lift en de tocht door het hotel kon beginnen. Het blijft toch een geweldig gevoel om met lift en al een vrije val te maken en dan weer opgetakeld te worden. Na deze ervaring zijn we gelijk door gegaan naar de Rock en ROllercoaster. Het theam van deze achtbaan is de band Aerosmith en de rit start met een soort sprintstart. In een paar seconde rijd je met meer dan 100 km/uur de eerste looping in het donker tegemoed. Na al dit geweld was het tijd om een beetje bij te komen bij de stuntshow. Op de tribune hadden we prima zicht op de stuntende autos etc. We hebben nog een aantal shows bezocht en aan het eind van de middag brak er een tropische thunderstorm los, zodat een heel aantal attracties gesloten werden. Toen de regen wat minder werd, zijn we snel naar de auto gegaan en door de regen zijn we naar huis gereden.

• 15 Juli 2014 - 20:41

Jeannette:

Het lijkt niets veranderd.

Mooi om te zien. Mooie herinneringen.