Dag 17: HAPPY HALLOWEEN!!!! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 17: HAPPY HALLOWEEN!!!! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 17: HAPPY HALLOWEEN!!!!

Door: Gert

31 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Vanmorgen werden we gewekt door een vreemd geluid dat vanuit de lucht leek te komen. Toen ik naar buiten keek, zag ik dat er diverse heteluchtballonen vlak over ons huis en het meer vlogen. Een vrolijk begin van de dag, die we in eerste instantie in de zon al vissend en luierend doorbrachten.
Vandaag is het ook de spannendste dag van het jaar voor veel amerikanen, het is Halloween. In de supermarkten is er een run op de laatste restjes Halloweenkleding, versieringen en snoep om uit te delen. In plaats van de stellingen met Halloween-artikelen zien we nu de eerste kerstspullen in de schappen komen. Voordat we naar huis gaan zullen de winkels de omslag naar Kerst al wel gemaakt hebben. Waar normaal gesporken de ouders via de media worden gewaarschuwd de kinderen warm aan te kleden onder hun Halloweenkleertjes, wordt er nu vanwege de hoge temperaturen juist gewaarschuwd om vooral geen dikke gewatteerde pakken aan te trekken. Hele gezinnen gaan verkleed vanaf een uur of 4 's middags de straat op om langs huizen Trick or Treat te vragen. Omdat wij in een erg rustige wijk verblijven
, zijn we dus naar Celebration gereden om te kijken hoe het er daar aan toe gaat tijdens de Halloweenviering. Celebration is een stadje dat volgens de huisregels van Walt Disney is ingericht en nog altijd zo wordt onderhouden. Dus zonder festiviteiten is dit al een mooie stad om doorheen te rijden en huizen te kijken. Bij het binnerijden van het stadje zagen we de eerste gezinnen al rondlopen. Hoe dichter we bij het historische centrum kwamen hoe drukker het op straat werd. Leuk om te zien dat vooral de allerjongste kinderen op dit nog niet zo enge tijdstip (het was nog licht) al geleerd wordt om met enge clowns om te gaan. Iets dat bij onze opvoeding van Lisanne ooit volledig is misgelopen :)
Het centrum zelf was afgezet voor verkeer en daar liepen dan ook veel mensen de winkeltjes langs die ook meedoen met het Trick or Treat gebeuren. Ook was er op een groot veld een spookhuis in een tent ingericht, die geld inzamelden voor een of ander goed doel. We hebben onze ogen uitgekeken, naar al die gezinnen die volledig in de meest uiteen lopende outfits door de straten trokken.
Vanaf Celibration reden we door naar Clermont en daar via de Highway 27 (ja daar is hij weer) naar een restaurant waar we nog nooit eerder geweest waren, nl Applebee's. We werden daar bij de deur ontvangen door een jongen met vreemde ogen, maar later bleek dat dat zijn Halloweenoutfit was, want al het personeel was verkleed. We bestelden eerst wat te drinken en ik kreeg gelijk twee vaasjes bier, zonder schuim voorgeschoteld. Vanwege Halloween was bier 2 voor de prijs van 1 hahahaha. We hebben heerlijk gegeten en daarna in het donker weer richting de villa. Groot was onze verrassing dat er in onze wijk ook heel veel mensen verkleed over straat liepen. Bij diverse versierde huizen konden de kinderen snoep halen (zoals bij ons met Sint Maarten of Foekepotten), maar ook veel volwassenen liepen gezellig mee. Onze straat werd nauwelijks bezocht, want het is een doodlopende straat waar eigenlijk maar 1 vaste bewoner woont, de rest zijn vakantievilla's.
Met spanning hebben we afgewacht of er ook bij ons nog mensen aan de deur kwamen (we hadden gelukkig nog snoep van de Halloweenparty in Disney). Maar onze villa werd door iedereen overgeslagen. Uiteraard hebben we nog een toepasselijke film gekeken 's avonds .