Dag 19: Minigolf en Florida Mall - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 19: Minigolf en Florida Mall - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 19: Minigolf en Florida Mall

Door: Gert

27 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Vanmorgen zijn we begonnen met een sportieve activiteit namelijk midgetgolfen. In eerste instantie reden we naar Fantasia 1 van de 3 midgetgolf terreinen van Disney. Daar aangekomen bleek het enorm druk en stond er een grote groep voor de ingang. Dus de auto gekeerd en naar de andere golfbanen gereden namelijk winter and summer. Daar kun je kiezen of je voor het zomerparcours gaat of het winterparcours. Kirsten besloot om het zomerparcours te doen en na het scannen van de magic bands en 10 minuten op onze beurt wachten, mochten we de balletjes en de sticks afhalen en bij hole 1 beginnen. Het hele thema van deze twee parcoursen staat in het teken van de kerstman en wij troffen hem aan op zomervakantie. Op zijn Disneys is deze golfbaan ingericht en met vrolijke zomerse kerstmuziek hebben we de 18 holes klaar gespeeld. Tot onze grote verrassing won Petra deze ronde, terwijl zij nou niet het fanatiekste is op de golfbaan. In hole 18 sloeg iedereen een hole-in-one en verdween onze balletjes en zagen we ze niet meer terug. Dus tijd om de sticks in te leveren nog even een foto van de winnares en toen op naar het volgende doel van deze dag. Ondanks het risico dat we over de koppen konden lopen op zaterdag, zijn we naar de Florida Mall gegaan. Dat is een enorm groot winkelcentrum waar alle grote merken wel een winkel hebben. Ook hebben ze een food-court waar je bij de diverse loketten kan uitzoeken wat je wilt eten en drinken. Zo kan ieder voor zich eten wat ze willen, van chinees tot hamburgers.

Kirsten en Petra kozen voor de orange chicken van de chinees en Gert en Michelle een Philly Cheese steak van Charleys. De chinezen hadden haast en Petra en Kirsten hadden hun maaltje al zowat op toen Gert en Michelle nog aan de Philly's moesten beginnen. Daarna zijn we de diverse gangen met winkels afgestruind en hebben weer de nodige aankopen gedaan. Toen de kooplust weer wat was gedaald was het ook tijd om weer de auto op te zoeken. Op de weg terug kwamen we weer langs diverse kruispunten waar mensen staan te bedelen tussen de auto's. Heel triest als je ziet dat hele gezinnen in de middenberm zitten en moeders met een kartonnetje langs de auto's gaat. We weten inmiddels dat lang niet alle bedelaars het ook echt slecht hebben en dat er heel wat zijn die de boel flessen. Zo kwamen we langs een moslimvrouw helemaal in het zwart gekleed die ineens in elkaar zakte achter haar bord met tekst en deed of ze vreselijk zat te huilen. Toen we vlakbij haar stilstonden zagen we dat ze helemaal niet zat te huilen maar achter haar bord op haar I-phone zat te appen. Het advies is dan ook om nooit wat te geven aan die mensen maar omdat we er zoveel tegenkomen zal het toch lucratief zijn. Na het ritje naar huis hebben we vanwege koningsdag nog 2 afleveringen van Maxima op Videoland gekeken en daarna weer moe naar bed.-