Dag 21: Laatse dag Disney ervaren - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 21: Laatse dag Disney ervaren - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 21: Laatse dag Disney ervaren

Door: Gert

29 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Ons abonnement voor de Disney-parken verloopt vandaag, dus nog 1 dag genieten van wat Disney te bieden heeft. Van alle parken hadden we nog 1 park niet bezocht, het waterpark Typhoon Lagoon. Het centrale middelpunt van dit park is een golfslagbad met reuzegolfen die regelmatig door het bad gaan. Het thema is opgebouwd rond een tropisch eiland dat is getroffen door een zware storm. Bovenop de berg hangt dan ook nog een boot die door de vloedgolf op de berg is gegooid.

Van een eerder bezoek wisten we nog een plekje waar je rustig een plekje kon vinden en ook deze keer was dat precies zo. Onder de palmbomen, in het zachte witte zand vonden we 4 ligbedden waar we ons plekje mee konden maken. Veel stoelen bleven leeg rondom ons heen, dus relaxen. De meiden gingen terug naar de kluisjes om wat op te halen en gingen gelijk de watercoasters in. Een soort achtbaan waarin je in grote zwembanden door het waterparcours werd voortgeduwd door het water. Gert en Petra begonnen wat rustiger met een rondje in de lazy-river, waarin je in zwembanden lekker rond kan dobberen. Veel bomen staan in bloei en met de typische Disney aankleding was het schitterend om lekker relaxed rond te drijven. Af en toe kwam je door kleine watervalletjes en waterspuiten zodat je een beetje kon afkoelen in de warmte. Daarna moest het golfbad ons maar overtuigen hoe hoog de golfen waren. Terwijle we van het strand naar het diepere gedeelte liepen kwam de eerste golf er al aan. De kracht was enorm en je werd gewoon omver gegooid door de golf. In het diepere gedeelte kon je proberen op de golf mee te surfen, maar dat viel ook nog niet mee en moest je goed oppassen dat je andere ervaren buiksurfers op tijd ontweek. Heel gaaf om daar te zwemmen maar wel vermoeiend, dus weer even terug naar de ligbedden. Daar kwamen de meiden ook weer terug en samen zijn we daarna naar de Watercoasters gegaan. De eerste was een familie-ride en we konden met zijn vieren in een groot rond vlot zitten. Met een lopende band werden we naar boven vervoerd en daarna begon de afdaling door de buizen en geulen met water. Lekker hard en met veel plezier kwamen we beneden aan en begon het moeizame uitstappen. Lachend vilen we een voor een van het vlot en gingen we op naar de andere water-coaster. In deze kon je kiezen uit 3 afdalingen voor 1 of 2 personen. We moesten deze keer zelf de band mee naar boven nemen en boven moest je dan wachten op je beurt. Regelmatig was 1 van de drie banen gesloten want als twee kleinere kinderen in zo'n band gingen maakten ze niet genoeg vaart en bleven halverwege de baan vastzitten. Daar hadden wij een last van en met een gillende Petra zijn we naar beneden gesjeesd. Michelle en Kirsten moesten wat langer wachten in hun baan maar kwamen ook met geweld benden en sloegen om in het bad. Gelukkig niemand gewond en met veel plezier gingen we weer verder. Lekker zonnen en genieten van een apple-fritter en wat drinken, een super relaxte ochtend met spannende rides. Het werd inmiddels heet en je kon al niet meer op je blote voeten over de paden lopen, dus vonden we het tijd om richting de uitgang te gaan. We hadden nog meer op het programma voor vandaag, dus op naar Disney Springs. Lisanne had op haar wensenlijst nog even witte chocolade saus van Ghirardelli gezet en Michelle had deze gezien bij Ghirardelli's in Springs. Helaas hadden ze de andere smaken wel op de plank maar was de witte chocolade uitverkocht. Dus op naar een Walmart want daar hadden we ze ook gespot en gelukkig hebben we daar nog een fles voor Lisanne kunnen scoren. Tussendoor zijn we nog even naar Outback gegaan om wat te tene. Een blooming onion en wat cheese bites , maar helaas hadden ze niet de cocktail waar Michelle op gehoopt had.

Op deze laatste Disney-avond wilden we nog 1x genieten van de vuurwerkshow in Magic Kingdom, dus hup weer in de auto en naar het parkeerterrein van Disney gereden. We waren mooi op tijd en zijn met de mono-rail naar het park gereden. Bij ons bezoek vorige week hadden we al gezien dat je als je op tijd bent een prachtige plek kan innemen op het terras voor het kasteel. En toen we daar om 6 uur aankwamen was er een mooi tafeltje vrij en hebben we ons daar genesteld. Het was nog wel een hele tijd voordat het vuurwerk begint maar al drinkend, ijs etend en hotdog etend hebben we genoten van alle mensen die langsliepen. We hadden eerste rangs uitzicht op de stenen rand waar wij ook dachten te kunnen zitten bij ons vorig bezoek maar weggestuurd werden. Veel mensen hebben daar hun geluk beproefd maar werden allemaal resoluut weggestuurd om dat looppad vrij te houden. Zelf het hoofd security met 4 man van de sherrif liepen regelmatig een rondje door dat pad. Het respect voor politie is in Amerika nog groot, dus als zij er liepen was het pad elke keer snel leeg. Maar als ze uit het zicht waren kwamen er weer nieuwe gelukszoekers. Om stipt 9 uur begon de vuurwerkshow en op de plek waar we nu zaten klonk de muziek nog beter en hadden we een fantastisch uitzicht op het kasteel en de schitterende show. Een hele mooie afsluiting van onze Disney-bezoeken de afgelopen weken.