Dag 8: Tropische dag in optima forma. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 8: Tropische dag in optima forma. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 8: Tropische dag in optima forma.

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Na een vermoeiende dag in Hollywood Studios, waren we toe aan een dagje tropisch relaxen. De temperatuur werkte al vroeg mee en we besloten dan ook naar 1 van de Disney waterparken te gaan, nl. Typhoon Lagoon. Het thema van dit waterpark is dat e door een tropische storm dit waterpark is ontstaan. Naast allerlei waterglijbanen, is het golfslagbad een hoogte punt van dit park. Geregeld wordt er in het grote bad een golf gemaakt, die met tsunami-kracht iedereen van de benen slaat. Wat een kracht heeft zo'n golf. Gelukkig staan er in en om het bad diverse lifeguards klaar in baywatch-outfit, die in geval van nood kunnen ingrijpen. We hadden een prima plekje uitgezocht, vol in de zon en tussen de palmbomen. Om de tropical-feeling compleet te maken, zorgde Disney ook nog voor gezellige surf-muziek op de achtergrond. De meiden hebben een aantal glijbanen bedwongen en hebben zich prima vermaakt. Om een uur of 2 begon de lucht wat te betrekken em werd er plotseling omgeroepen dat iedereen het water uit moest, want in de omgeving van het park was een thunderstorm losgebarsten. Gemoedelijk ging iedereen het water uit en in een korte tijd was het grote bad leeg. Omdat de wolken inmiddels wat dichterbij kwamen, besloten we net als veel anderen om de spullen maar te pakken en richting de auto te gaan. We zaten goed en wel in de auto, toen de thunderstorm zijn water over ons heen stortte. Als het dan los gaat, dan gaat het hier ook goed los. Dus voorzichtig op pad gegaan met de ruitenwissers op full-speed en via de snelweg richting de villa. Daar aangekomen regende het nog flink en hebben we met z'n allen de film Frozen gekeken, waar we gisteren enthousiast voor gemaakt zijn in Hollywood Studios.
's Avonds zijn we weer op pad gegaan en deze keer voerde de reis ons naar Downtown Disney. Een stuk van Disneyworld waar een uitgangscentrum is en waar veel restaurants en winkels zijn. Normaal gesproken een hele gezellige plek om een avondje rond te hangen, maar doordat Disney het hele Downtown aan het opknappen is, is het nu een troosteloze bouwput, met overal schuttingen. Er waren een stuk minder parkeerplaatsen omdat er ook nog eens enorme parkeergarages gebouwd worden op de oude parkeerterreinen. Eindelijk hadden we een plek en gingen we richting Planet Hollywood, ons vaste adres voor een goede amerikaanse maaltijd. We waren echter niet de enigen die dit bedacht hadden en er was buiten een wachtrij van 40 minuten. Gelukkig hebben we inmiddels meer favoriete restaurants en zijn dus snel met de auto naar Olive Garden gereden. Dat is een geweldig lekker italiaans restaurant (geen pizzeria). We hebben genoten van lekkere voorgerechten, super hoofgerechten en de beste toetjes.

• 17 Juli 2014 - 12:17

Danny:

Hey Landen,
    ik zie het al wel weer, OLIVE GARDEN gevonden.
    jammie jammie,,

have fun