Dag 12: Blizzard Beach - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 12: Blizzard Beach - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 12: Blizzard Beach

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vanmorgen weer vroeg opgestaan want het belooft een zeer warme dag te worden. Iets na negen uur kwamen we aan bij het andere waterpark van Disney, Blizzard Beach. Het thema is wintersport en dat is weer tot in de treuren terug te vinden. Zo is de hoogste glijbaan een soort van schansspringen, waarbij je met een stoeltjeslift de berg opgebracht kunt worden. Verder zijn er overal sneeuwresten te zien op de huisjes etc. Bovenop dit alles draaien ze over de speakers naast de gebruikelijke beachmuziek ook kerstliedjes en jodelmuziek. De meiden zijn diverse glijbanen af geweest en een rondje in de lazyriver gemaakt. Na 2 uurtjes werd het al snel drukker en hebben we de koelte van de airco in de auto weer opgezocht. Daarna hebben we de tweede poging gedaan om Downtown Disney met een bezoek te vereren. Gelukkig konden we de auto dit keer makkelijk kwijt en hebben we een rondje over de marktplaca gemaakt. De grote Disneystore en de kerstwinkel werden natuurlijk niet voorbij gegaan en bij Ghirardelli hebben we het gratis chocolaatje opgehaald, we blijven nederlanders natuurlijk. Bij Ghirardelli verkopen ze ook heerlijk ijs en shakes, dus op de terugweg toch maar even op het terras een bestelling geplaatst. Na deze verfrissing weer in de auto om op de Highway 192 op zoek te gaan naar een souvenirshop. Nou daar zijn er genoeg van dus hebben we de grootste maar uitgezocht en daar op ons gemak rondgekeken en wat souvenirs gekocht. We hebben overigens het idee dat al die souvenirshops familie van elkaar zijn. Overal dezelfde spullen tegen dezelfde prijzen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Clermont waar een grote Walmart staat en we nog wat inkopen moesten doen. Daar gelijk even een nieuw molentje voor de hengel gekocht, want Gert had samen met een vis ervoor gezorgd dat de oude van de hengel was afgebroken. Gelukkig hadden ze erg veel keus, dus een mooie uitgezocht. Ook nog wat vlees voor de barbecue uitgezocht en op naar het tankstation. De benzine is volgens de amerikanen erg duur nl. 3,40 dollar voor 1 gallon, omgerekend is dat 0,66 euro per liter. We hebben ze maar niet wijzer gemaakt.
's Avonds hebben we aan de rand van het zwembad de bbq weer aangestoken en hebben lekker gegeten.