Dag 13: Happy not-birthday. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 13: Happy not-birthday. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 13: Happy not-birthday.

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag maar weer een rustdag ingebouwd. Dat betekent niet dat we helemaal niets doen, maar geen grootse plannen om naar een park o.i.d. te gaan. 's Morgens zijn Michelle en Gert samen boodschappen gaan doen. Michelle had de hele vakantie haar zinnen al gezet op een echte amerikaanse taart, dus in de Publix heft ze een knalblauwe uitgezocht. Bij de kassa vroeg de kassajuffrouw of de taart ingepakt moest worden en of er Happy Birthday op moest. We zeiden haar dat dat niet nodig was en dat we hem gewoon gingen opeten. Uiteraard werden we weer eens vreemd aangekeken om zo'n rare actie. Vervolgens nog even naar de Dunkin Donuts voor Blueberry muffins voor Petra. Michelle had de taart naar haar idee goed ingebouwd in de achtebak, maar bij de eerste scherpe bocht hoorden we een onheilspellend geluid van schuivende boodschappen. Gelukkig had de taart maar een kleintikje gehad en was er nauwelijks schade. Thuis gekomen, hebben we de taart en de muffins als lunch gegeten en oooh wat een zoete taart was het weer.Ook hadden we weer verse broodjes meegenomen, zodat we de hengels weer uit konden gooien in het meer. Michelle krijgt al aardig door hoe het werkt en gooit nu zelf het snoer uit. De temperatuur was inmiddels alweer 43 graden en al vissend was Gert zijn T-shirt al doorweekt van de hitte in de volle zon. Al snel werd er een kleine vis gevangen, die weer netjes terug gegooid is. Na wat bijna beet momenten, had Michelle beet en verdween haar dobber onder water. Ze haalde de prooi binnen en vlak bij de kant bleek het een waterschildpad te zijn, die aan de haak hing. De schildpad was nog redelijk groot zo'n 30 centimeter en deed redelijk agressief. Daarbij had Gert ook nog nooit een haakje van een schildpad verwijderd en na het even aangekeken te hebben, bleek het ook onmogelijk te zijn. Iedere keer als het snoer wat losser ging, verdween de kop van de schildpad in zijn schild. Uiteindelijk heeft Gert het snoer maar zo dicht mogelijk bij het haakje doorgeknipt en zodoende zwemt er nu een schildpad met een piercing rond in ons meer. De lol van het vissen was wel een beetje verdwenen en het plan was snel geboren om de avond door te brengen in de Florida Mall. Petra had uitgezocht dat deze tot 10 uur open was, dus konden we mooi daar wat eten en daarna nog even shoppen.Het is bijna een uur rijden vanaf onze villa, maar de moeite waard. We parkeerden bij de M&M shop en na wat kledingzaken kwamen we bij de foodcourt, waar je bij allerlei loketten eten en drinken kan bestellen en dan op het gezamenlijk terras opeten en drinken. Laten er nu twee van onze favorieten een loket hebben. Ten eerste de Dairy Queen vor de lekkerste aardbeien milkshakes en de Five Guys die de beste hamburgers verkopen. Dus Gert en Lisanne hebben 5 hamburgers besteld en Petra 5 milkshakes. De milkshakes (die met zorg bereid worden) waren al lang klaar, toen de hamburgers ook klaar waren. Je kunt de hamburger zelf samenstellen, door aan te geven welke toppings je er allemaal op wilt hebben. De hamburgers worden dan stuk voor stuk voor de klant gebakken en gemaakt. Super lekker, met echt rundvlees. Nadat we de buikjes vol hadden gegeten dachten we nog 2 uur te gaan hadden om te shoppen, maar daar dacht de Florida Mall anders over. Klokslag 8 uur gingen diverse loketten dicht, maar erger nog ook alle winkels sloten de deuren. Toch wat teleurgesteld gingen we terug naar de auto en hebben toen maar een bezoek gebracht aan Old Town Kissimmee. Een permanente kermis rond 1 van de oudste straatjes in de omgeving. Erg gezellig met alleen maar spaans/portugees sprekende streekgenoten.
Daarna moe maar toch voldaan naar huis, waar Kirsten weer als winnaar met de meeste aankopen uit de bus kwam.