Dag 3: bijkomen van de reisperikelen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 3: bijkomen van de reisperikelen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 3: bijkomen van de reisperikelen

17 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Uiteraard waren we ontzettend vroeg wakker met z'n allen en konden we mooi op tijd ons al lang geplande bezoek aan de DK-donuts shop in Haines City doen. Deze donutbakker opent zijn winkeldeuren elke dag om 5 uur 's morgens en verkoopt dan zijn zelfgemaakt donuts. Hij sluit de deur dan ook al vroeg in de middag als alle donuts zijn verkocht en hij zijn dagomzet binnen heeft. Om de meeste keus te hebben, moet je dan ook zorgen er vroeg bij te zijn, want het is een zeer populaire shop.
Om half acht stonden we al op de parkeerplaats van de steeds vervallener uitziende shop op het verlaten tankstation. Toen we binnen kwamen zagen we tot onze schrik dat al veel vakken zo goed als leeg waren en onze favoriete Bearclaw donut in geen velden of wegen te vinden waren.
Ik vroeg of de bakker nog aan het bakken was en er werd mij verzekerd dat de vakken over een uur weer gevuld waren met verse donuts.
Er waren nog precies 5 applefritter donuts en deze namen we voor alle zekerheid alvast mee en hebben deze in de auto opgegeten. Gelukkig was de smaak nog net zo goed als de vorige keren dat we hier geweest zijn, helemaal omdat ze nog een beetje warm waren. Gelukkig is er in Haines ook een grote Walmart en hebben daar eerst een uur geshopt. Omdat het eind van de maand Halloween is, waren er veel artikelen rondom dit thema te vinden, maar ook was er al een kerstafdeling ingericht met gave opblaasbare kerstmannen etc.
Ruim een uur later reden we terug naar de DK donuts, en jahoor de manden waren dit keer goed gevuld. We kozen voor 1,5 dozijn verschillende donuts (applefritter, strawberryfritter, boston cream en vanilla). Helaas waren de bearclaws niet gebakken, dus komen we daar zeker nog een keer voor terug.
Met een doos vol donuts gingen we op pad naar de volgende favoriet in Haines de Dairy Queen, voor de beste milkshakes. We parkeerde recht voor de deur maar helaas waren we veel te vroeg want de winkel ging pas om 10 uur open. Enigszins teleurgesteld reden we weer verder en kwamen aan in Prosner Park. Een winkelcentrum dat we de afgelopen jaren hebben zien groeien, van een verlate sinasappelplantage tot een lange rij grote winkels. Bij de Dick's sportwinkel heeft Petra een badpak kunnen scoren, want al had ze de koffer zelf ingepakt, had zij er niet aan gedacht dat ze misschien ook wel wilde zwemmen...... Na een korte stop bij de Target voor witte M&M's zijn we richting de villa gereden. De temperatuur was inmiddels richting de 30 graden opgelopen dus een duik in het zwembad was erg welkom. In de loop van de middag hebben we pizza's besteld bij Papa John en we kregen zomaar een gratis pizza, omdat we als vaste klanten al zoveel punten hadden gespaard???
Terwijl Petra, Lisanne en Michelle de pizza's gingen ophalen en nog wat boodschappen gingen doen, kregen Kirsten en ik onverwacht bezoek van een zwarte net geklede man. Hij begon een leuk gesprek met mij en vroeg of ik de eigenaar van het huis was. Ik vertelde dat we op vakantie waren en uit Nederland kwamen. De man reageerde enthousiast en bleef allemaal vragen stellen. Nadat ik vertelde 3 dochters te hebben kregen 2x een high-five en hij vertelde dat hij ook een dochter had. Daarna kwam de aap uit de mouw en kwam de ware reden van zijn bezoek aan het licht. Hij vertelde dat hij een voormalig gangmember was en nu door God gered was en voor zijn dochter moest zorgen. Hij had een zeer slecht salaris en drukte zijn salarisstrookje in mijn handen. Daarna kwam er een intekenlijst uit zijn kontzak en vroeg hij of hij even binnen mocht komen om de intekenlijst te laten tekenen. Daarop stapte ik 1 stap naar buiten en liet hem weten niet te gaan tekenen. Teleurgesteld keek hij nog 1x zielig naar mij en trok zijn portemonnee open om te laten zien dat hij van de buren al geld gekregen had en of ik wat wilde geven. Na mijn helder "NO" kwam mijn boodschap over en vertrok hij snel van ons erf. We zagen hem nog de hele straat afwerken, maar kreeg nergens respons. Triest om te zien dat armoede en rijkdom hier zo dicht bij elkaar liggen.

Petra kwam daarna thuis met de grote ontzettend lekkere pizza's en hebben daar lekker van gegeten. Na het eten nog even de vishengels gerepareerd en uitgeprobeerd in het meer, maar geen vangst dit keer. De meiden hebben nog gezwommen en ik ben moe van de vliegreis op tijd naar bed gegaan en viel al snel in slaap tot grote hilariteit van de dames. Ik slaap nooit voordat zij slapen....