Dag 4: shoppen en relaxen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 4: shoppen en relaxen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 4: shoppen en relaxen

Door: Gert

18 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Vanmorgen waren we met z'n allen om 5 uur wakker en na een app-gesprek met Danny zijn we gaan ontbijten. De warme omeletten en croissants gingen er gretig in en intussen hebben we overlegd wat we gingen doen. De zon scheen nog net achter de wolken en het water van het zwembad was na een nachtje afkoelen toch wel wat fris. Dus even een mailtje gestuurd naar de eigenaar van de villa en gevraagd of de verwarming van het zwembad alsnog aan gezet kon worden. Omdat niemand in de "kou" wilde zwemmen hebben we de auto gepakt en zijn naar Kissimmee gereden. Als eerste kwamen we bij de Nike factory outlet, maar helaas die ging pas om 10 uur open en zijn we de 192 maar verder afgereden. Bij een Walmart hebben we de auto geparkeerd want die zijn 24 uur per dag open. Ook hier weer veel Halloweenspullen en Kerstversiering. Lisanne zag bv een opblaasbare helicopter met een kerstman die echt opsteeg, en heeft foto's gemaakt voor de winkel in Wijhe. Na wat T-shirts te hebben uitgezocht voor dinsdagavond (Halloweenparty in Disney) zijn we op zoek gegaan naar de Steak 'n Shake. We hadden gelezen dat de milkshakes daar nog beter waren dan die van de Dairy Queen. Dit restaurant was erg dichtbij de Walmart en we hoefden alleen de 192 over te steken. Toen we binnen kwamen wilden we eigenlijk gelijk weer omdraaien, wat een smerige bende was het daar. Lisanne zag direct dat het frituurgedeelte glom van het oude vet en de vloeren waren ook al dagen niet gedweild. We moesten wachten totdat een serveerster ons een tafel wees, want we besloten toch maar de milkshake te proberen. Na een tijdje kwam er eindelijk een serveerster aan en we kregen een tafel. We bestelden allemaal de Very Berry Strawberry Shake, en kregen van haar te horen dat het even kon duren want ze moest alles zelf doen...... Maar na een paar minuten wam ze blij bij ons dat de Shake-man eerder op zijn werk was gekomen en heel snel onze shakes ging maken. En inderdaad in no-time stonden er 5 shakes voor ons en ze waren best goed (naar de omstandigheden gemeten zeker) maar onze voorkeur gaat toch uit naar die van de Dairy Queen. Daar gaan we één dezer dagen dus zeker heen om de Steak 'n Shake snel te vergeten.
Na de shakes doorgereden naar de Nike Factory STore, waar Kirsten en Michelle allebei 2 paar nieuwe Nikies hebben gevonden en Lisanne een gave sweater. Uiteraard had Michelle een bijzondere kleur gekozen, waarvan zelfs de verkoper aan de kassa onder de indruk was. En Kirsten had een paar hoge basketballschoenen waar extra korting afging (Kirsten Korting noemen wij haar al jaren). Na een korte uitleg met welk kassasysteem ze in deze shop werkte , nl product scannen, creditcard scannen met een verbouwde Ipod, zijn we weer richting de villa gereden. Het was inmiddels weer lekker warm geworden en tot onze verbazing was de verwarming van het zwembad al aangezet. Ik had namelijk een mailtje terug gehad van de eigenaar dat ik even contact moest opnemen met de management company (Olga). Omdat er in het oek van het huis stond dat op zondag zij alleen bereikbaar waren voor noodgevallen, hadden we besloten om maandagmorgen dan maar te bellen. Want een beetje kouder zwembad leek ons niet gelijk een noodgeval. Blijkbaar heeft de eigenaar zelf ook de management company ingelicht. Dus maandag maar even bellen en bedanken voor de snelle service.
Normaal kijken we zondag 's avonds naar Penoza en Jeuk, dus hebben thuis vor de komende weken deze programma's op opnemen gezet. Bleek tot onze verbazing dat we via internet direct na de uitzending in Nederland gewoon de afleveringen konden bekijken, dus HDMI kabeltje tussen de laptop en de grote TV, en we konden alsnog onze geliefde series volgen. Techniek staat toch voor niets deze dagen :)

• 19 Oktober 2015 - 15:26

Marjo:

Hoi,
    Toch jammer dat er nog geen foto van ded sweater van Michelle bij zit. Ik ben best nieuwsgierig ; -)
    Geniet van het mooie weer daar!
    Hier is de kleur van de week GRIJS (in alle mogelijke tinten).
    Groetjes,
    Marjo

• 19 Oktober 2015 - 15:26

Marjo:

Hoi,
    Geniet van het mooie weer daar!
    Hier is de kleur van de week GRIJS (in alle mogelijke tinten).
    Groetjes,
    Marjo

• 19 Oktober 2015 - 19:44

Paula:

Hallo Landjes....
    Klinkt allemaal weer super!!! Ik krijg er altijd zo'n honger van (donuts)