Dag 5: Michelle's dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 5: Michelle's dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 5: Michelle's dag

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Davenport

Leuk om te lezen dat er weer diverse lezers van ons blogje zijn en reageren op onze verhalen. We gaan proberen het elke dag bij te houden, maar er kan wel eens een dagje later geschreven worden.

Vandaag was het Michelle's dag, want roen we de plannen voor deze vakantie gemaakt hadden hebben de meiden ieder een eigen dag mogen invullen. Zo hebben we van alle drie een volledig dagprogramma gehad inclusief de restaurants die ze wilden bezoeken.
Voor vandaag stonden er spannende activiteiten op het programma, zelfs zo spannend dat we de groep in tweeën hebben gesplitst omdat Lisanne en Kirsten niet veel voelden voor de CSI Experience. Michelle had deze attractie uitgezocht omdat ze daar 3 moordzaken kon oplossen, geheel in stijl van haar opleiding. DIt ging Lisanne en Kirsten echt te ver en wilden liever shoppen in het premium outlet center. Dat was mooi in de buurt van het CSi gebouw, dus Michelle en ik hebben de andere 3 afgezet bij de outlets en zijn samen op zoek gegaan naar het gebouw van CSI. Daar aangekomen een grote teleurstelling want vorige week was de hele experience voor goed gesloten. Michelle wilde daarna snel naar de anderen om ook nog te kunnen shoppen in de ouletstores. Maar eerst zijn we even binnen gelopen bij Outdoor World, een enorme winkel voor alles wat met vissen, jagen etc te maken heeft. Ik heb nog even proefgezeten op een quad en verlekkerd gekeken naar de powerboats met hun enorme buitenboordmotoren. Na een rondje langs 10.000 hengels en aanverwante artikelen en de balie met geweren, zijn we maar snel naar de anderen gegaan om "gezellig" te neuzen in de GAP store, de Guess winkel, Tommy Hilfiger etc etc. Met volle tassen ben ik naar de auto gelopenom daarna door te lopen naar de foodcourt, waar een Five Guys gevestigd is. Tijdens eerdere bezoekjes hebben we al vastgesteld dat zij verreweg de beste hamburgers bakken in de USA. Dus snel een rondje hamburgers om daarna langs de Dairy Queen te gaan voor echt de beste milkshakes (na de ervaring van gisteren zijn we voorgoed overtuigd).
Een andere wens van Michelle was om een rondje adventure golf te spelen. We hadden via Groupon een aanbieding voor Congo River Golf gevonden en dus op zoek in Kissimmee naar deze golfbaan. Deze hadden we snel gevonden en hebben ons bij de kassa gemeld. De oh zo grappige kerel achter de kassa, compleet in jungle outfit, handelde de zaakjes met ons af en we mochten starten met onze 18 holes. Het was een erg mooie golfbaan, met watervallen en verrassende holes, maar nooit te moeilijk dus de scores liepen niet ver uit elkaar. Bij hole 18 verdwenen de golfballetjes definitief in het gaatje en konden we de stokken weer inleveren. Bij de groupon deal zat ook voor 4 personen alligators voeren. Ik vroeg de man of ze wel honger hadden, want we hadden al gezien dat een beetje suf lagen te zonnen. De man bekende dat ze geen honger hadden en waarschijnlijk geen voer zouden aanpakken. Nadat ik zij dat het prima was, vroeg hij of we als alternatief een baby-krokodil wilden vasthouden voor een foto. Toen ik omkeek zaten de 4 vrouwen in mijn groepje al in de auto en zaten te kijken van: nou nee hoor. Dus als stoere vader heb ik voor de anderen maar even de alligator in mijn handen genomen. Het was wel een erg kleintje in vergelijking met de alligator waar ik een paar jaar geleden op gezeten had, en ze hadden het bekje ook nog getaped, dus bijten kon hij ook al niet. Lisanne kon nog wel de moed verzamelen om een paar fotos van het gebeuren te maken.
Toen we later in de auto zaten zei Michelle dat ze het ook wel gedurfd had, maar ik hoefde niet terug te gaan om het alsnog te doen.
Omdat het nog te vroeg was om te gaan eten en het weer lekker warm was geworden, zijn we even terug naar de villa gegaan voor een duik in het nu lekker warme zwembad. Voor het avondeten was Michelle's keuze de Olive Garden, een italiaans restaurant zonder pizza's op de kaart. We gingen op een tijdstip dat iedereen zo'n beetje gaat dineren, dus was het bij alle restaurants waar we langs reden enorm druk. Zo ook bij onze Olive Garden, nadat we ons gemeld hadden als een party of five, kregen we een zendertje mee waarmee we opgeroepen werden als er een tafel beschikbaar was. De dame aan de counter vertelde dat we rekening moesten houden met een wachttijd van 40 minuten. Hierdoor hadden we mooi de tijd om nog even snel naar de supermarkt te rijden en na 10 minuten voor de deur wachten kregen we een tafel. We bestelden wat appetizers en pasta hoofdgerechten. Het ene gerecht was nog lekkerder dan het ander. De meiden namen nog een dessert, en Petra en ik hielden het bij een kop koffie. Om 10 uur waren we weer in de villa, het begint er weer een beetje op te lijken qua aanpassen aan de amerikaanse tijden. Kijken of we morgen ook wat langer slapen.