Dag 13: zondag Farmersmarket Celebration en Tampa - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 13: zondag Farmersmarket Celebration en Tampa - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Dag 13: zondag Farmersmarket Celebration en Tampa

Door: Gert

21 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Op deze zondagmorgen keken we verbaasd naar buiten, geen blauwe luchten maar wolken. Dat hadden we na de eerste dag niet meer meegemaakt. De verwachting is dat we maandag wat regen krijgen maar dan snel weer terug naar de zonnige warmte waar we inmiddels aan gewend zijn. Vandaag gaan Michelle en Kirsten voor een paar dagen naar Tampa om daar Bush Gardens te bezoeken. Ze hebben een hotel geboekt op steenworp afstand van dit attractiepark/dierentuin.

Na het ontbijt hebben wij ze uitgezwaaid en zijn we zelf ook op pad gegaan. Ons doel was de Nike-shop aan de International Drive een flink stuk noordelijk van waar wij tijdelijk ons huis hebben. Om de zondagsdrukte op de snelweg wat te omzeilen hebben we de navigatie ingesteld op een alternatieve route. Eenmaal onderweg bedacht Gert dat er in Celebration een farmers market is op zondag en dat we die nog nooit bezocht hebben. Celebration is een stadje helemaal ingericht zoals Walt Disney het bedoeld heeft. Prachtige huizen, mooie tuinen en een hele relaxte en schone omgeving. We konden de auto dichtbij het centrum parkeren en liepen zo de markt op. Allemaal kraampjes die door lokale handelaartjes waren bemand. Er waren kraampjes met producten van de boerderijen, zoald honing, fruit maar ook zelf gebakken koekjes etc. Daarnaast waren er kraampjes met kunstwerken en ander handwerkjes. Een hippie zou zich hier prima kunnen vermaken. Ook stond er op een hoek een zanger met een gitaar die voor ons een goede versie van Tennessee Whiskey ten gehore bracht. Na een donatie in de tip-jar hield hij het voor gezien want had al uren staan spelen. Bij 1 van de winkels in de hoofdstraat hing een briljant briefje aan de deur, "we are back over 30 minutes", hoelang dat briefje er hing stond er niet bij.

Nadat we de markt rondgelopen waren zijn we richting de auto gegaan en reden richting de International Drive. Bij het outlet centrum zijn we eerst naar de Nike-store gegaan en daar slaagde Petra eindelijk voor een paar sneakers. Daarna nog naar de Guess, de American Eagle en de Tommy H. om te kijken of er nog wat moois te koop was. De zon was inmiddels weer gaan schijnen en de temperatuur liep flink op. Dus weer de airco van de auto opgezocht en koers gezet richting het nieuwe Longhorn restaurant bij Championsgate. Bij deze restaurants hebben ze ons favoriete voorgerecht, namelijk de Wildwest Shrimps. maar ook de hoofdgerechten zijn super lekker daar. Na het voorgerecht, dat aan alle verwachtingen voldeed hadden we allebei een steak, Petra een Sirloin en Gert een heerlijke Ribeye. Het was weer zo vullend dat we geen ruimte meer hadden voor een nagerecht. Dus afrekenen maar en op naar huis om daar nog na te genieten van de warmte in het zwembad en een kop koffie. Ondertussen hadden we al bericht van de meiden die goed aangekomen waren in Tampa en al naar Bush Gardens waren gegaan. Daar hebben ze nog een concert van Gavin Degraw bezocht die in het park optrad. Op naar morgen met mogelijk wat regen en een bezoekje van de poolguy, want onze jacuzzi is door de warme dagen zo groen geworden als een glas Mountain Dew.

Op zondag 21 april hebben we eerst met z'n allen ontbeten aan de keukentafel waarna Kirsten en Michelle zijn vertrokken richting Tampa. Het was rustig op de weg dus konden we lekker doorrijden. Vanaf 15 uur konden we pas inchecken dus besloten we om eerst nog een bezoek te brengen aan de outletstore in Tampa. Daar heeft Kirsten een leuk jumpsuit gekocht. Daarna hebben we bij de GAP nog wat kunnen scoren voor Roxy en Harry. Na het bezoek aan de GAP, kwamen we een Nike store tegen deze was heel erg druk dus hebben we daar niks gekocht. Toen we uit de Nike liepen zagen we een Auntie Ann, dus driemaal raden wat ons volgende bezoek werd. Daar haalden we een bucket mini pretzeldogs. Na de heerlijke versnapering kwamen we bij de volgende winkel aan namelijk de Yankee Candles store, met heerlijk ruikende Geurkaarsen. Bij de American Eagle heeft Michelle een paar broeken gekocht. Toen we de American Eagle uitkwamen werd het tijd om terug te gaan naar de auto gezien het al 15.05 uur was. Vanaf de outlets konden we makkelijk doorrijden naar het hotel. Bij het hotel kregen we de optie om een kamer te krijgen met uitzicht op Bush Gardens. Dat hoef je ons geen twee keer te vragen natuurlijk. Met de pasjes en twee flesjes water die we meekregen zijn we naar de 3e verdieping gegaan met de lift waar onze kamer was. De kamer was ruim en had 2 queen size bedden en had natuurlijk uitzicht op Busch Gardens. Vooral Iron Gwazi was goed te zien. Na ons drinken in de koelkast te hebben gezet zijn we met de auto richting Bush Gardens gegaan. Eenmaal in het park was het even zoeken naar het festivalterrein, want daar ging Gavin DeGraw optreden. Gezien we de verkeerde kant waren opgelopen hebben we bijna een heel rondje door het park gelopen. Eenmaal bij het festivalterrein te zijn aangekomen hebben we wat drinken gekocht en zijn we gaan zitten op een bankje om naar het concert te kijken. Het was een mooi concert met af en toe een voor ons bekend liedje van Gavin DeGraw(ja ook door hem gezongen). Na het concert zijn we in de trein gestapt en hebben we een rondje door de safari gemaakt. Hierna zijn we nog even in de cheeta gegaan, poeh wat ging dat snel. Daar waren we nog niet op voorbereid. Toen waren we moe en gingen terug naar het hotel om lekker uit te rusten voor de grote dag van morgen.