Dag 14: Tampa Bush Gardens en GenP shoppen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 14: Tampa Bush Gardens en GenP shoppen - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 14: Tampa Bush Gardens en GenP shoppen

Door: Gert

22 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Op maandag 22 april werden we (Kirsten en Michelle) op tijd wakker en zijn we om 9.00 uur gaan ontbijten in het hotel. Het was een prima ontbijt, Wij hadden allebei een blue berry wafel. Rond kwart voor 10 gingen we met de auto naar Bush. Daar zijn we begonnen met de achtbaan Maku, waar we niet hebben hoeven wachten we konden zo doorlopen. Helaas was de achtbaan Kobra dicht voor onderhoud. Dus liepen we verder en kwamen we wat giraffen tegen. Na de giraffen kwamen we terecht bij de hippo's dit waren de twee vrouwtjes. Daarna hebben we de luiaards even opgezocht. Toen zijn we even wezen pauzeren bij de Serengetti flyer, die eventjes was gesloten wegens een storing. Waarna we zijn doorgelopen naar de olifanten. Daarna zijn we in de Kumba geweest. Toen was het tijd om naar de hippo tour te gaan. We mochten gaan zitten in een witte tent waar we gekoeld water konden pakken. We waren ruim op tijd dus hebben ook de andere groepen die ander tours hebben gedaan goed kunnen bekijken. Zo staat er bij iedere tour vanaf hoe oud je mee mag doen. Er was een stel met een baby die de gorilla tour hadden geboekt. Echter was deze tour pas vanaf 5 jaar en konden ze helaas niet mee op tour. Wij natuurlijk alweer lachen. Om kwart over 1 was daar onze tour guide. Een oude vrolijke meneer. We moesten nog even wachten op het andere duo die ook de Hippo tour hadden geboekt. Dit was een vader met dochter. Gezien er een Hippo in België Corona (ja het bestaat nog) heeft moesten wij allemaal een mondkapje op ter bescherming van zowel dier als mens. De tour guide deed de poort open en we werden binnengelaten bij de binnen verblijven van de Hippo's daar zagen we Mayo staan. De mannelijke Hippo uit Bush Gardens. Hij leeft apart van de twee vrouwtjes. We kregen veel informatie over Mayo en andere Hippo's. We konden van dichtbij zijn hoe de Hippo tandarts de tanden bijzaagt gezien deze niet genoeg slijten in gevangenschap. Hierna was het voor ons tijd om Mayo te voeren. We mochten allemaal een halve appel in zijn bek gooien. Dit was erg leuk om te doen. Nadat we Mayo allemaal hadden gevoerd kreeg hij nog een watermeloen. Die kon hij in een keer in zijn bek stoppen en beet hij hem zo kapot. Om hem vervolgens lekker te kunnen opeten. Daarna was het voor ons helaas alweer tijd om afscheid te nemen van Mayo. Waarna we het hek met onze tour guide weer uit liepen. Poeh de mondkapjes mochten weer af. Dat was wel erg warm. Op naar wat verkoeling, namelijk de mega grote schommel, Serengetti flyer. Daar hebben we even lekker uit gewaaid. Om vervolgens nog een paar achtbanen te doen. Tot slot hebben we de boomstam attractie gedaan. Michelle werd kletsnat en Kirsten op een paar druppels na bleef droog. We keerden terug naar het hotel om even droge kleren aan te doen. Waarna we naar de five guys zijn gegaan om een lekkere hamburger en een lekkere shake te nemen. Om vervolgens weer terug te keren naar het hotel om na deze leuke dag lekker uit te rusten.

Gert en Petra hadden de hele dag het rijk alleen, want de meiden waren twee nachten in Tampa. Het voor vandaag voorspelde slechte weer was 's nachts van half 1 tot 1 en het heeft hier nauwelijks geregend. 's Morgens rustig aan gedaan en in de loop van de dag de auto gepakt en naar Disney Springs gereden. Onze zoektocht naar de Orangebird hebben we daar ook tevergeefs moeten stoppen want zelfs in de grootste Disney-shop was deze vogel niet te vinden. Wel wat andere zaken ingekocht en een broodje gegeten bij de Earl of Sandwich. Nadat we genoeg hadden gezien zijn we naar winkelcentrum the Loop in Kissimmee gereden om daar bij Nike nieuwe schoenen voor Petra te kopen. Ze was al diverse Nike-shops afgelopen maar kon niet slagen, maar deze keer was het raak. Ook voor Michelle een paar gevonden en zelfs Lisanne van nieuwe schoenen voorzien. Allemaal met whatsapp-video met de dames zelf uitgezocht, techniek staat voor niets. Na de Loop weer richting het huis maar het was inmiddels spits dus geen doorkomen aan. Ook de navigatie stuurde ons elke keer een andere kant op maar Gert hield vast aan de John Young Parkway die van noord naar zuid richting onze wijk loopt. Later bleek dat de navigatie ook niet op onze Montana ave stond ingesteld dus maar goed dat we het beter dachten te weten dan de navigatie. Thuis aangekomen hebben we de barbeque nog een keer aangestoken om hotdogs met bacon te maken. Dit was weer prima gelukt en na een duik in het zwembad zijn we gaan slapen.