Dag 17: Magic Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 17: Magic Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 17: Magic Kingdom

Door: Gert

25 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Vandaag stond het bezoek aan Magic Kingdom op het programma, het belangrijkste park in Disney World. Het was een drukke dag in het park met heel veel bezoekers in de steeds warmer wordende zon. Dus zorgen dat je niet opdroogde en af en toe even rust nam in de schaduw. We hadden een aantal attracties op de bucketlist van vandaag maar bovenaan stond Tron. Een nieuwe achtbaan waarbij je als het blauwe team moet opnemen tegen het gele team, op futuristische motoren. Je wordt als het ware afgeschoten en rijdt eerst een stuk buiten en dan hoog in het pand ga je dan weer naar binnen. Super snel en lekker gladjes vlogen we over de baan. Maar voordat we goed en wel in deze attractie zaten hadden we al de nodige "spanning" gehad. Voor Tron hadden we een virtuele wachtrij waar je op in schrijft. Je krijgt dan een tijdsslot waarbinnen je de ride kan doen. We hadden nog wel wat tijd en dachten de "slome" peoplemover attractie te doen, daarna even snel Space-mountain en dan op naar Tron. Allemaal in Tomorrowland dus goed te belopen. Goed en wel in de Peoplemover besloot dit treintje ermee op te houden en hebben we een half uur lekker mensen zitten kijken vanuit ons wagonnetje. Maar de tijd begon te dringen en we zagen Spacemountain al verloren gaan. Toe we eindelijk uit de peoplemover stapten moesten we snel naar Tron. Gert ging passen of zijn onderbeen wel in deze attractie paste en daar hebben ze een mooie dummie motor in de wachtrij staan. Helaas net als in Animal Kingdom waren de reusachtige onderbenen en kuiten van Gert teveel voor de motor. Gelukkig kwam een castmember snel vertellen dat er een speciale kar was die achter de motoren hing waarin Gert zeker moest passen. omdat daar de lengte van het onderbeen geen rol speelde. Samen met Petra zat hij dus vlak achter Kirsten en Michelle in een soort van bezemwagentje en kon de pret alsnog beginnen. Gave ervaring en dus in de toekomst een zekerheid om nog eens te doen. Na diverse attracties en drankjes op terrasjes verliep de dag richting de avond. Al 3 uur voor het vuurwerk begint zijn er al mensen die de beste plekken innemen. Met gele lijntjes en touwen werd aangegeven waar zeker niemand mocht zitten of staan. Dit werd ook streng bewaakt door castmembers met rode verlichte stokken. 2 uur van tevoren hebben we ook maar een plekje gezocht en hebben we als hippies op de grond zitten wachten tot het 9 uur was. Deze vuurwerk is het wachten 200% waard. Met projecties op het kasteel en begeleid door Disneymuziek, gaat de ene vuurpijl na de andere de lucht in. We hebben al vaker genoten van dit soort shows, maar het blijft overweldigend. Na het vuurwerk ging de hele meute richting de uitgang om met bussen, de monorail of per boot naar het parkeerterrein te gaan om daar de auto te zoeken. Het was even 5 minuten passen en meten op het parkeerterrein maar als je het parkeerterrein af bent lijken alle auto's als sneeuw voor de zon op te lossen en rij je rustig over de prima Disneywegen naar de "normale" wereld. Daar kom je dan gewoon weer in de files op de snelweg en highway terecht. Als Disney nu ook de wegen in de omgeving kon regelen zou dat een vooruitgang voor de Staat Florida zijn. Een half uurtje rijden en we reden de oprit van de villa alweer op. Met moeie benen en heel veel stappen op de stappenteller sloten we deze dag af aan de rand van het zwembad, waar het om elf uur 's avonds nog heerlijk was om te zitten.