Dag 16 - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Gert

24 April 2024 | Verenigde Staten, Davenport

Van een castmember in Disney Springs hadden we gehoord dat je gratis met de bus door Disney World kon reizen. Dat moesten we natuurlijk een keer uitproberen en omdat je gratis kan parkeren in Disney Springs en daar een groot busstation is, waren we benieuwd of je dus zonder parkeerkosten te betalen naar de parken kunt. Dus vandaag stond dit onderzoekje op het programma. Eerst hebben we lekker ontbeten bij Keke's, waar ze overheerlijke pancakes en wafels bakken. Met volle buikjes zijn we het "hack-avontuur" gestart. De eerste hack wa som zo dicht mogelijk bij de uitgang te parkeren in de parkeergarage in Disney Springs. Als je de Orange garage binnenrijdt kom je standaard op parkeerdek 3 aan en kun je makkelijk naar de hoger gelegen parkeerdekken. De uitgang met de Security-poorten zit echter op parkeerdek 2. Het was ons al een paar keer opgevallen dat op dek 2 er weinig auto's stonden, dus wij probeerden een dek lager te komen. De eerste poging mislukt omdat we een uitgang te vroeg namen en reden rechtstreeks weer naar buiten. Bij poging 2 lukte het wel en konden we zowat naast security parkeren op parkeerdek 2. We liepen als ervaren Disney gasten door de Security-poorten op zoek naar bus 10 die ons naar Boardwalk moest brengen. Dit verliep allemaal vlekkeloos en we kwamen ruim 10 minuten later aan bij Boardwalk. We liepen door het hotel en aan de andere kant zo de pier op waar de boot naar Epcot vertrok. Met het bootje naar de achteringang van het park en met onze magicbands konden we zo naar binnen. In Epcot hebben we nog even snel de singalong van Beauty and the Beast meegepakt en wandelden we door het park naar de hoofdingang. Onderweg nog even foto's laten maken en met de magicbands opgeslagen. Door de uitgang weer naar buiten gegaan en in de mono-rail gestapt om op die manier naar Hollywood Studios te gaan. Dat ging dus niet lukken want de monorail gaat helemaal niet naar Hollywood, foutje bedankt. Wel kwamen we probleemloos bij Magic Kingdom uit en hebben de monorail terug naar Epcot weer genomen. Al jaren wilde Gert een keer het rondje door Epcot met de monorail maken en dat lukte deze keer wel. Hierna weer bij Epcot naar binnen gegaan en naar de achteruitgang gelopen. Daar begint de Sky-liner, een gondelbaan die wel met een tussenstop naar Hollywood gaat. Dat dus ook uitgeprobeerd en vervolgens weer met een boot van Hollywood Studios naar Boardwalk gevaren. Onderweg langs plekken gekomen die we nog nooit gezien hadden dus een vermakelijke trip, maar als je een park echt wilt bezoeken, betaal dan maar gewoon de 30 dollar voor het parkeren want dit kost wel veel tijd. Maar aangetoond hebben we wel dat je voor weinig best wat Disney kan opsnuiven op een dag. Vanaf Boardwalk hebben we de bus naar Disney Springs weer genomen en hebben daar nog een paar uur ons vermaakt met een heerlijke milkshake van Gerardelli's (dankzij de weddenschap die Michelle van Kirsten gewonnen had). Tenslotte bij House of Blues lekker gegeten. Vooraf hadden we nacho's me brisket, erg lekker. Petra had spareribs en voor het eerst in onze geschiedenis in Florida hebben we een doggy-bag meegekregen voor de spareribs, veel teveel voor 1 persoon. Gert had Jambalaya met Cajun Shrimp, want de vorige keer met Bram en Lisanne was het zonder de shrimps ook goed bevallen. De shrimps waren nogal hot en Gert had twee glazen cola-zero nodig om de boel te blussen. De meiden hadden sandwiches, kirsten met pulled pork en Michelle met Brisket. Het was allemaal super lekker maar echt veel. Na het eten nog even langs wat shops gegaan en de uto weer opgezocht om richting huis te rijden. Daar is Gert 3 dagen verslagen aan het inhalen gegaan, de meiden hebben hun verslagen geschreven en Petra lag af te koelen in het zwembad. Morgen weer beginnen aan nieuwe avonturen, zoals het nu lijkt is Magic Kingdom aan de beurt.

• 25 April 2024 - 08:01

Lisanne Land-Nieman :

Wat een avonturen en die foto s met de magic bands zijn echt fantastisch leuke herinneringen vastleggen. Wij missen jullie wel in het wisselvallige Nederland, maar genieten van alle verslagen!