Dag 9: shoppen en rocken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Dag 9: shoppen en rocken - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Dag 9: shoppen en rocken

Door: Gert

23 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag stond de Florida Mall op het programma. Het is altijd een flink stuk rijden maar dan heb je ook wat. Een enorm groot winkelcentrum waar alle grote merken aanwezig zijn en natuurlijk de food-court en de M&M shop.
Nadat de meiden zich vergaapt hadden aan de feestjurken en andere kleding bij Macy's hebben we verse juices gedronken en even uitgerust. Daarna zij Kirsten en ik op ons tempo rond gaan lopen en Petra, Michelle en Lisanne zijn alle kledingshops afgestruind. Kirsten en ik kwamen bij de nieuwe foodcourt (de grootste die we hebben gezien tot nu toe). Helaas was de bakerij van Carlos (Cake Boss) nog niet geopend, want daar waren we wel benieuwd naar. Moeten we een andere keer maar voor terug ......

Na het shoppen kregen we inmiddels wel weer zin in een hapje eten, en het Hard Rock Café Orlando stond nog in de planning. Na ons bezoek in Amsterdam vorige week, leek het ons een goed idee om de Jumbo Combo in Orlando te vergelijken met die van Amsterdam. Het Hard Rock Café ligt in het uitgaansgebied van Universal Studios. Om de auto te parkeren moet je in een enorm grote parkeergarage parkeren. We kregen de keuze om boven de 20 dollar parkeergeld een extra 5 dollar te betalen voor een betere plek. Omdat we alleen wat wilden eten en dan weer weg vonden we de 20 dollar al wel genoeg, maar vervolgens werden we naar een parkeerplek bovenop de parkeergarage in de volle zon en zo ver mogelijk van de ingang geleid. Gelukkig hebben ze er allemaal loopbanden naar de ingang, dus kwamen we nog redelijk snel bij de rolstoelverhuur. Ondertussen kregen we de eerste regenbui van de vakantie te verwerken, nou bui zeg maar gerust buitje, want na 30 seconden was het weer droog en door de hitte was de regen die op de grond viel direct verdampt. Na een wandelingetje door het uitgaansgebied kwamen we bij het Hard Rock Café aan en wilde ik inloggen in mij app om de reward -punten te scoren, maar helaas de app werkte niet en hebben we een dagpas uit laten draaien. Daarna aan tafel en de super vriendelijke serveerster nam de bestelling op. Redelijk vlot kwamen de voorgerechten op tafel (in 1 keer goed deze keer) en kort daarna kwamen de hoofdgerechten. Het was weer heerlijk en inmiddels werd de foto die bij de ingang was gemaakt aan tafel gebracht. We zaten zo vol dat er geen toetje meer bij kon en uiteraard moesten de meiden nog even naar de Hard Rock Shop. Er werden weer wat shirts uitgezocht en vervolgens zijn we verder rond het meer gewandeld. Lisanne is nog even op de foto gezet met haar favoriete clown...... NOT.
Daarna terug naar de auto en op de terugweg nog even milkshakes bij de Dairy Queen gehaald, als verlaat toetje. Thuis aangekomen hebben we eerst een film gekeken en daarna heb ik nog een wedstrijd ijshockey van de Edmonton Oilers zitten kijken en nog een rodeowedstrijd.
Eén voor één taaide iedereen af en ging naar bed.