Boodschappen doen en uitrusten - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Boodschappen doen en uitrusten - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Boodschappen doen en uitrusten

Door: Gert

24 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Na een vermoeidende dag en een te korte nacht vanwege de interne nederlandse klok, zijn we erop uit gegaan voor de eerste levensbehoeften. Dus via de Dunkin Donuts voor een donut en wat te drinken, door naar de Wallmart, de grootste supermarkt hier in de omgeving. Ook moesten we ons nog even formeel inschrijven bij de verhuurorganisatie van de villa's. De auto begint alweer veel te snel te wennen.Wat een ruimte en wat een power. We rijden een Mitsubishi Endeavor en zelfs Petra heeft al een stukje gereden.Op de wegen richting de pretperken is het extreem druk, doordat het paasweekend extra veel amerikanen heeft doen besluiten dat ze dit weekend naar Orlando moeten komen. Gelukkig gaan wij later volgende week pas naar de parken als het wat rustiger is. Verder de hele middag een beetje in en om het zwembad gehangen. Het was zonnig en 32 graden, dus de eerste verbrandingsverschijnselen hebben zich al aangediend.Tegen de avond hebben wij plattelanders kennis gemaakt met de amerikaanse gemakken m.b.t. het pizza bestellen. Via de website van papa John, konden we zelf de pizza samenstellen en hem bij het dichtsbijzijnde filiaal laten bakken. Dat is hier 5 minuten rijden vandaan, dus 20 minuten na het bestellen stonden de pizza's hier dampend op tafel.Terwijl we buiten zaten te eten, kwam er een wilde wasbeer op de geur af. Gelukkig zitten wij in een kooitje, dus liep hij snel weer verder. Omdat we aan de rand van een wild bos wonen, zien we allerlei wilde dieren voorbij komen. Zo vliegen er regelmatig grote roofvogels voorbij, en kruipen er hagedisjes rond ons huis.De krokodillen hebben zich gelukkig nog niet laten zien. Maar in onze handleiding van het huis, staat gelukkig wat we moeten doen als er toch een langs komt (de sherrif bellen hahaha). Vanavond hopelijk allemaal op tijd slapen, zodat we morgenvroeg kunnen beginnen met het traditionele eieren zoeken.

• 24 April 2011 - 11:24

Robbert :

Wat voor roofvogels hebben jullie gezien.

• 24 April 2011 - 14:40

Land:

Robbert,
    Er zitten hier hele grote uilen, arenden en de mooiste is een roofvogel die we in nederland helemaal niet kennen, de Swallow-tailed Kite. Ik zal een foto op de website zetten.
    Heb je gisteren nog gewonnen met voetbal?

ome Gert

• 24 April 2011 - 19:51

Robbert:

Hé ome Gert wat een rare roofvogel. Dit is toch een zwaluw?:)
    Maar ik heb wel gevoetbalt en ik heb met 6-1 gewonnen van Wijhe. Papa is de hele wedstrijd wezen kijken. Papa zei dat ik knettergoed gespeeld heb. En weet je !!! AJAX heeft 4-1 gewonnen en PSV heeft met 3-1 VERLOREN van Feyenoord hahahaa dus gaan wij naar de kampioenswedstrijd AJAX - FC TWENTE YES!!! je neefie Robbert