Bootje varen en Busch Gardens - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Bootje varen en Busch Gardens - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Bootje varen en Busch Gardens

Door: Gert

03 Mei 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Gelukkig werd de ziekenboeg vandaag enigszins hersteld wakker, dus konden de plannen voor het bootje huren doorgaan. 's Morgens zijn we vroeg in de auto gestapt om naar St. Pete's beach te reizen. Via de file bij Tampa kwamen we om half tien aan bij Frenchy's die boten en jetski's verhuurd. We konden kiezen uit een aantal boten en natuurlijk heb ik gekozen voor de boot die ik op internet al had gezien. Een powerboat met een 150pk moter, leek mij de juiste keuze om op open zee eens lekker uit te proberen. Na de nodige instructies over waar je beter niet kon varen en waar je vooral langzaamaan moest doen, hebben we onze boot volgeladen met meegebrachte frisdranken en etenswaren. Na een laatste aanwijzing over het uitvaren van de haven, i.v.m. de opkomende vloed heb ik de moter gestart en daar gingen we. Inderdaad viel het niet mee om tegen de vloed de haven uit te varen, ook omdat er zonder boeggolf gevaren moest worden. Maar nadat we de Golf van Mexico opvaarden, kon de gashendel wat verder open. Doordat ik steeds beter de boot begreep, durfde ik ook wel even volgas over de golven te jagen. Geweldig!! De boeg kwam los van het water en we jumpten tussen de golven door. Iedereen moest zich wel goed vasthouden, want soms waren de klappen wel aardig hard. Plotseling kregen Michelle en Kirsten de slappe lach, en na een paar keer vragen wat er was, kwam het hoge woord eruit. Kirsten's korte broek was door de hoge snelheid uit de boot gewaaid en drijft nu ergens op de Golf van Mexico. Lisanne heeft nog even geprobeerd om buiten de boot hangend te voelen hoe warm het zeewater was. Gelukkig waren er geen haaien in de buurt, dus kon ze weer via het trapje de boot inklimmen. Kirtsen en Michelle hebben nog wel een dolfijn zien zwemmen, maar verder hadden de dolfijnen er geen zin in om achter de boot in onze golven te springen.Na zo'n 2 uur over de zee te scheuren, zijn we langs de dure villa's van Pasadena over de binnenwateren terug naar de haven gevaren. Allemaal lekker verbrand zijn we weer de auto ingestapt, om door te rijden naar Busch Garden, een dierentuin en pretpark inéén. 3 wildwaterbanen, 8 achtbanen en daartussen prachtige dierenverblijven. Vooral de verblijven van de apen en de tijgers waren schitterend. De apen waren erg lui van de warmte, en de tijgers liepen en lagen in het water.Ook was er een trappetje waarmee je in een soort aquarium binnen het tijgerverblijf kon kijken. Michelle durfde eerst niet omhoog te klimmen, want er zat een tijger bovenop het glas. Nadat Petra haar ervan overtuigd had, dat er echt niets kon gebeuren, klom ze omhoog en zat met haar hoofd maar 2 centimeter van de tijger af. Verder hebben we nog in een oude stoomtrein een rondje gereden door het park, en kwamen door het Afrika-gedeelte. Een enorme vlakte waar zebra's, giraffen, nijlpaarden etc. vrij rondlopen. Net als in Emmen, maar dan 10x zo groot.
Moe mar voldaan, zijn we na sluitingstijd weer in de auto gestapt en terug naar Kissimmee gereden. Al maanden lazen we dat 1 van de beste italiaanse restaurants van Orlando en omgeving de Olive Garden was. Nou dat wilden we dan zelf weleens meemaken. Toen we daar aankwamen stonden de mensen al buiten te wachten, want zo vol zat het restaurant. We hebben eerst nog een rondje gereden en om half negen hebben we nog een poging gedaan. Er was nog steeds geen plaats, dus kregen we een pieper mee, en konden aan de bar wachten tot er een tafel voor ons vrij kwam. Met een kwartiertje was het dan zo ver. En de mensen op internet hebben niets teveel gezegd, wat een lekker gerechten hebben ze daar. We kozen alle vijf niet voor de pizza's maar voor originele italiaanse gerechten. Super lekker allemaal.

• 03 Mei 2011 - 22:03

Danny:

He hallo allemaal, Wat een guitige foto Gert! Zo bel je toch altijd? :) en bij de foto met Lisanne zie ik volgens mij toch echt een haai! ;) en vandaag stond er idd op NUHEINO.nl dat er een meisje uit Lhh vermist was en dat ze in de wettering een kledingstuk gevonden hadden. Ik heb ze gerust gesteld hoor en dat er niets aan de hand is. NEEEEEEEEEEEE geintje, HAVE FUN !!!! (ome) Dann