1e Paasdag naar Spook Hill - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu 1e Paasdag naar Spook Hill - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

1e Paasdag naar Spook Hill

Door: Gert

25 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Zelfs in Amerika heeft de paashaas ons vanmorgen weten te vinden. Het is een 18 jaar oude traditie dat op 1e paasdag de meiden eieren willen zoeken. Ze hadden voor dit jaar de hoop al opgegeven, want met deze temperaturen konden chocolade-eieren niet lang op hun plek blijven liggen.
De paashaas in Florida heeft daar een oplossing voor gevonden in de vorm van plastic eieren. Ze lagen door het hele huis verspreid en ze zijn dan ook wel een half uur aan het zoeken geweest. Nadat het laatste ei gevonden was, konden we aan het ontbijt, pancakes en omelet.
Michelle heeft al maanden lopen zeuren dat ze zo'n echte amerikaanse zoete taart wilde eten, en dus een echte paastaart gekocht en smullen maar.Aan het eind van de ochtend zijn we met de auto naar Spook Hill gereden. Op deze heuvel rijdt de auto als je die in zijn vrij zet, vanzelf tegen de helling op. Natuurlijk moesten we dat zelf eerst meemaken voordat we dat geloofden, en inderdaad als je de auto op de aangegeven plek stil zet en de rem vervolgens los laat, dan rijdt hij vanzelf achteruit de heuvel weer op. Een echt mysterie, wat al jaren lang bestaat. De legende is dat een oude indiaan onderaan de heuvel een groot gevecht heeft geleverd met een alligator, en dat de geest van de indiaan het dorp op de heuvel nu beschermt. Hoe het werkt hebben we niet ontdekt, maar raar was het wel.
Op de weg terug, reden we langs sinasappelplantages waar de bomen vol hingen met sinasappels. Michelle heeft er stiekum 1 geplukt, gelukkig was er geen sherrif in de buurt.
Na nog wat boodschappen in Haines City te hebben gedaan (ja, dat kan gewoon ook op 1e paasdag hier), snel naar huis om weer een duik in het zwembad te maken. Toen was het weer tijd voor de wasbeer om zijn neus te laten zien. Hij heeft het gemunt op onze afvalcontainer en weet er behendig in en weer uit te kruipen. Het is een nogal kieskeurig beestje want de chips waar koffie overheen was gegaan blieft hij niet, en dus zocht hij alleen een droog chipje uit de afvalbak.
Lisanne wilde ook wel even in de SUV rijden, dus met Gert ernaast heeft ze een rondje op het resort gereden. Lekker makkelijk vond ze, zo met een automaat. Michelle had er niet veel vertrouwen in (zie foto'.
De weersverwachting voor de komende twee dagen zijn niet geweldig, wel een temperatuurtje van 32 graden, maar redelijke kans op thunderstorms. Maar woensdag verwachten ze hier 34 graden en volop zon. We zullen wel zien wat het wordt.

• 25 April 2011 - 06:05

Kayly:

Fijne pasen!
    Dat is me toch weer een leuk verhaal hoor!
    Zotezien is het daar prachtig!
    Ik zie wel weer een keer nieuwe verhalen en foto's verschijnen!
    Liefss, kayly

• 26 April 2011 - 08:37

Paula:

Hallo Landjes.....

wat een superhuis en zwembad om jaloers op te worden zit ik hier in het saaie zwolle ;-)
    ik krijg gewoon honger van al die donuts en die taarten van jullie.....
    heel veel plezier nog ....
    groetjes
    Paula