Het andere Magic van Orlando. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Het andere Magic van Orlando. - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Het andere Magic van Orlando.

Door: Gert

27 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Vandaag heeft in het teken gestaan van de basketbal wedstrijd die we 's avonds gingen bekijken. Vorige week heb ik vanuit nederland nog 5 tickets kunnen regelen voor de 5e play-off wedstrijd tussen de Orlando Magic en de Atlanta Hawks. De stand was voor aanvang 3-1 voor de Hawks, dus Orlando mocht niet verliezen.
Maar eerst hebben we 's morgens de outlets van Orlando Premium Outlets bezocht. Michelle en Lisanne hebben nieuwe sportschoenen gekocht voor een prikkie, en Kirsten twee mooie t-shirts van Nike en een trainingspak.
Het was lekker warm vandaag, dus zijn we eerst nog even naar het huis terug gegaan, waar we hebben afkoelen in het zwembad.
Om 18.00 uur zijn we met de auto vertrokken naar het stadion van de Orlando Magic. Omdat ons huis een eindje buiten Orlando staat, moesten we een flink stuk over de snelweg, maar konden dan ook vlak bij het stadion de snelweg weer af. Direct naast de afrit hebben we de auto geparkeerd in een grote parkeergarage en zijn we het laatste stukje met de menigte meegelopen. De straat voor het stadion was door politie afgezet voor een groot supportersfeest, en we voelde ons net alsof we tussen blauwe oranjesupporters liepen. Wat kunnen sommige mensen toch doorslaan in hun supporter zijn :-)
Na de veiligheidscontrole konden we doorlopen het stadion in. Via twee enorme grote roltrappen kwamen we op de 3e ring en konden we gaan zitten op onze plekken. Wat een geweldig gezicht, zo'n grote hal. Voordat de wedstrijd begon werden we vermaakt door dansers, muziek, cheerleaders en natuurlijk "the national anthem". Staand met de hand op het hart werd het volkslied luidkeels meegezongen door ruim 17 duizend amerikanen.
Daarna was het de beurt aan de spelers, die er blijkbaar erg veel zin in hadden vanavond. Spectaculaire dunks, afstand schoten, maar ook behoorlijk fysiek geweld hebben we gezien. Op deze manier is basketball echt geen sport voor mietjes, maar ja de belangen waren natuurlijk ook groot. Orlando won deze wedstrijd met 101-76 en staat nu dus 3-2 achter in de play-offs. We hebben alle vijf genoten van al het spektakel, want de tijd vloog om. Buiten het stadion was het inmiddels 1 groot feest, met een drumband en midden op de straat was een kleine tv-studio geplaatst waar interviews werden gehouden. Allemaal fans er omheen, die maar bleven "Let's go Magic" bleven schreeuwen. Op de terugweg hebben we eindelijk de eerste milkshake van een Dairy Queen gehaald. Zolang wij de grote plas oversteken, is dit onze meest favoriete leverancier van milkshakes. Deze keten gebruikt namelijk verse aarbeien, die er soms zelfs voor zorgen dat je rietje verstopt raakt door de grote stukken aardbei. Nog nagenietend zijn we naar huis gereden om met een goed gevoel het bed in te kruipen.

• 27 April 2011 - 17:29

Kayly:

Super leuke foto's weer!
    En weer een goed en spannend verhaal.
    Het is leuk en ook wel fijn dat ik jullie toch kan blijven volgen!(L)
    Hier gaat alles goed.
    Liefss kayly