2e paasdag in Seaworld - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu 2e paasdag in Seaworld - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

2e paasdag in Seaworld

Door: Gert

26 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

We hebben de gok gewaagd om ondanks de voorspelde drukte in de parken, heel vroeg naar Seaworld te gaan. Als het echt te druk was, konden we makkelijk nog een keer gaan, want we hebben 14 dagen toegang. Kirsten verheugt zich al maanden op de nieuwe rollercoaster in dit park, nl. de Manta. In deze rollercoaster ga je zitten en wordt je helemaal vastgezet. Voordat hij begint te rijden, draait de stoel naar beneden,zodat je met je gezicht naar beneden onder de baan hangt. Een geweldige ervaring, als je er van houdt wat niet voor iedereen in ons gezin geldt. Na de Manta, zijn we nar de Kraken gelopen, ook een fantastische rollercoaster waarbij je 7 loopings maakt.
Daarna werd het tijd voor wat meer ontspanning en zijn we naar de zeeleeuwenshow gegaan. Voorafgaand aan de show, zorgt een mimespeler dat het publiek dat al op de tribune zit vermaakt wordt. Als piraat neemt hij mensen in de maling die binnenkomen. Ikzelf vind dit de beste attractie van Seaworld en zou wel een uur alleen hiernaar willen kijken. Met tranen in de ogen van het lachen, begon uiteindelijk de show. Ook deze is erg grappig, en werd nog leuker doordat de acteurs (trainers) ontzettend goede zin hadden en het plezier er vanaf spatte.
Na deze show konden we gelijk doorlopen naar het enorme stadion voor de Orca-show. Omdat vorig jaar een trainer is omgekomen tijdens de show, is er een nieuwe show gemaakt, waarbij de trainers niet meer in het water mogen komen. Deze nieuwe show is pas afgelopen zaterdag in premiere gegaan. Eind vorig jaar was er een orca-baby geboren die nu al leuk mee zwom met groten. Grapppig is om te zien dat hij nog zonder beloning in de vorm van een visje, gewoon lekker meespringt of in de weg gaat zwemmen. Tijdens de show was de temperatuur alweer lekker opgelopen, dus na de show direct door naar de zuidpool-attractie. Via een helicoptersimulatie kwamen we terecht bij de verblijven van de Baluga's, een soort witte walvisjes, en de ijsberen. Nadat we weer wat waren afgekoeld, was het tijd voor de verfrissende Atlantis attractie. De dames gingen stoer met z'n vieren in de rij staan, om er 20 minuten later drijfnat uit de boot te stappen. Ik zou foto's nemen, maar heb ze helemaal nooit voorbij zien komen :-(
Intussen was de blauwe lucht al aardig grijs aan het worden, en we besloten om maar naar de auto te vertrekken, waar droge kleren klaar lagen.Toen we net de parkeerplaats afreden, begon het te regenen maar dan op zijn Florida's. Een kwartier lang spoelde we bijna weg, en daarna klaarde het snel weer op. Inmiddels waren we dicht bij Downtown Disney, waar een restaurant van Planet Hollywood zit. Elk bezoek aan Orlando gaat bij ons gepaard aan een etentje bij Planet, dus konden we deze keer ook niet voorbij rijden zonder even een hapje te eten. We kregen een mooie VIP-plek toegewezen, in een soort suite en hebben ons tegoed gedaan aan de VIP-platter, hamburgers, Phillies sandwiches en Kirsten koos voor de Lasagna. Weer erg lekker, en ook lekker snel geserveerd.
Na het eten zijn we via de Walmart (even de huisapotheek aanvullen en wat voor het ontbijt van morgen) weer richting ons "vakantiehuisje" gereden.

• 26 April 2011 - 13:45

Danny:

HAlli Hallo familie, Nou zo te zien vermaken jullie je wel. voor ieder wat wils. Ziet er al goed uit hoor op de foto. Zijn jullie al verbrand? ciao