Islands of Adventures by Night - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Islands of Adventures by Night - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Islands of Adventures by Night

Door: Gert

28 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

De weersverwachting voor vandaag was heel heet en mogelijk kans op thunderstorms. Eigenlijk geen weer om lang in de wachtrijen te staan in een attractiepark. Dus 's morgens rustig aan gedaan en ik ben met Petra naar Haines City gereden om bij onze favoriete Donutshop een paar donuts op te halen. In deze shop worden de donuts vers gebakken, en dat is toch andere koek, dan de donuts in de supermarkt of bij Dunkin Donuts. De meiden bleven thuis, Lisanne moest nog een werkstuk voor school inleveren (internet is toch zo makkelijk) en de andere twee hebben zich vermaakt in het zwembad. Vooral Kirsten is een echte waterrat en ligt het liefst de hele dag in het water.
De buien bleven uit en aan het eind van de middag besloten we om toch nog een paar uur naar een pretpark te gaan. De keuze viel op het Islands of Adventures van Universal. In dit park is vorig jaar een dorpje en Zwijnstein gebouwd, zodat je je in de wereld van Harry Potter kan onderdompelen. Als je de films hebt gezien van Harry dan zie je ontzettend veel herkenningspunten, de winkel van de toverstokjes, snoepwinkeltje, de locomotief die de kinderen naar Zwijnstein brengt en natuurlijk de school zelf. De meiden probeerden meteen de bijbehorende achtbaan uit. Ook de attractie in de school zelf, was prachtig. Het was net of je zelf deel uitmaakte van de film en meevloog op een bezem met Harry.
Daarna zijn we doorgelopen naar Jurrasic Park, waar je in een rondvaartboot langs diverse dinosaurussen werd gevaren. Natuurlijk ging het mis tijdens de vaart, want er waren diverse dino's losgebroken. De boot werd snel naar het laboratorium gevaren, en omhoog getakeld. Op het moment dat een grote dinosaurus de boot ging aanvallen, stortten we naar beneden en onder aan de helling kregen we een grote golf over de boot heen. Iedereen een beetje nat geworden, maar we hadden de dino's weer overleeft. Via de Spiderman en de Hulk, kwamen we tenslotte uit bij Popeye en Brutus, een wild water baan zoals je ook in Hellendoorn en de Efteling hebt. Er is echter 1 klein verschil, met de nederlandse wildwaterbanen..... je wordt hier gegarandeerd zeiknat. Er is geen ontkomen aan want er worden liters water over je heen gestort en aan het eind komt het bootje in de wasstraat voor bootjes terecht, waar je nog eens een volle laag krijgt. Petra was zo slim om deze attractie even over te slaan, dus met z´n vieren zijn we druipend uit het ronde bootje gekomen. Het liep toen al tegen 10 uur en het park ging sluiten. Kletsnat hebben we de uitgang van het park gezocht en nog nadruppelend liepen we door Universal Citywalk, het uitgaanscentrum van Universal. Allemaal mensen die of de parken verlieten, of net binnen kwamen om te stappen of een filmpje te pakken. Wij zijn maar snel doorgelopen naar de auto en direct door naar huis gegaan. Door de airco in de auto waren we snel afgekoeld en dus thuis aangekomen nog maar even in het warme zwembad gedoken. Heerlijk zo´n zwembad bij de hand.

• 28 April 2011 - 20:09

Jeannette:

Wat een geweldige belevenissen toch weer.
    Peet toch maar niet in de achtbanen? Ja er moet toch iemand op de spullen passen, verstandig hoor.
    Nog veel plezier in. Ik kijk uit naar het volgende indrukwekkende verhaal.
    Gert, je schrijft erg boeiend.
    greatz from us!

• 29 April 2011 - 08:34

Danny:

`He familie, hebben jullie Kirsten al weer terug dan? Als ik Marmaduc zo zie dan ging het wel snel :)
    Als ik het allemaal zo lees en bekijk dan heb ik nu al zin om te gaan!!!!
    grtzzzzzzzzzzzzz