Universal Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Gert

30 April 2011 | Verenigde Staten, Davenport

De dag begon een stuk koeler dan de enorme hete dag van gisteren. Maar dan hebben we het nog steeds over zo'n 26 graden. Voor vandaag stond het tweede Universal-park op de planning, nl. Universal Studios. Het was relatief rustig, zodat we nergens langer dan 10 minuten in de wachtrij hoefden te staan. Eerst hebben we twee film attracties gedaan, waarin je met je hele stoel mee bewoog en bij Shrek hadden we ook een 3D-brilletje op. Daarna was het voor Kirsten en Lisanne tijd voor de rollercoaster, waarin je recht omhoog gaat en dan weer naar beneden stort. Daarna naar de attractie van de film Twister. In deze attractie ben je getuige van een tornado op een filmset. Dat zag er echt geweldig uit, een auto vloog voorbij en zelfs een koe zeilde over de filmset. Uiteraard werd iedereen weer nat, want een orkaan gaat gepaard met regen. Hierna was het de beurt aan een rondvaart door Amityville, het dorp dat jaren geleden door Jaws werd geterroriseerd. Het bootje voor ons werd aangevallen door een enorme haai en daarna had hij het op onze boot voorzien. Gelukkig hadden wij Laura aan boord, die als onze skipper met een enorme gun, de haai van ons af kon houden. Nadat Jaws zijn tanden had gezet in een hoogspanningskabel en daardoor zijn kop lelijk verbrand had, kwamen we weer in veilige haven aan. Het volgende doel was de live-show van Fear Factor. Een uur van tevoren konden mensen zich aanmelden om mee te doen aan dit programma. Helaas/gelukkig kwamen wij een uur te laat en mochten gewoon in het publiek gaan zitten. 5 helden moesten moeilijke stuntopdrachten uitvoeren, zoals aan een stok hangen, met inktvissen gooien etc.
Tussen de wedstrijd door werden er met het publiek nog wat uitdagingen gedaan. Een vrouw kreeg 5 schorpioenen op haar hoofd en een aantal mensen moesten een shake, van oud vlees, zure melk en meelwormen drinken.
In de finale moesten de 2 overgebleven deelnemers klimmend vlaggen verwijderen van een gevel en daarna in een hoog opgetakelde auto vlaggen verwijderen. Spannend en spectaculair om naar te kijken.
Na de show zijn we via de Bart Simpson rollercoaster simulatie naar Men in Black gegaan. In de MiB, gingen we onder aanvoering van Will Smith, een invasie van aliens te lijf. Vanuit ons wagentje moesten we zoveel mogelijk aliens neer laseren. De punten werden opgeteld en de winnaar was drie keer raden .....
Leuk en mooi gemaakt deze attractie.
Vervolgens hebben we ET nog even terug gebracht naar zijn planeet. Op fietsjes (net als in de film) vlogen we naar zijn planeet, waar wij werden bedankt met een feestje. Aan het eind werden we ook nog persoonlijk bedankt door ET himself. Hij sprak al onze namen nauwelijks verstaanbaar uit.
Hongerig geworden van alle attracties, zijn we naar de uitgang gelopen. Via een aparte uitgang kan je rechtstreeks naar het Hard Rock café. Het was er enorm druk, met klassen middelbare scholieren, met veel lawaai erbij. Wel een leuke sfeer en na een VIP rockfoto gemaakt te hebben, kregen we een tafel toegewezen. Zoals altijd begonnen we met een schaal nachos en daarna een echte hamburger voor de dames en voor mij een NewYork steak. Super lekker allemaal.
Ook hebben we nog even met halve restaurant luidkeels Happy Birthday voor een jongen aan de tafel naast de onze gezongen. Hij schaamde zich dood, maar het plezier in het restaurant was er niet minder om.
Na het eten nog even via de shop voor T-shirts voor Lisanne en Michelle gelopen, en daarna via de citywalk weer naar de auto.
Moe maar voldaan zijn we onze bedjes weer ingedoken.
O ja, de spaceshuttle lancering hebben we even gemist, ik kome er net achter dat hij helemaal nog niet vertrokken is. Maandag staat hij opnieuw gepland.

• 01 Mei 2011 - 12:11

Robbert En Danny:

HAllo Familie, ook dit ziet er weer tof uit hoor! O,ja dat van de lancering klopt had ik aangevraagd voor je, maandag kwam beter uit :) ehm. Wij hebben hier net Kningedag gevierd VOL overgave. hihi
    Jullie hadden toch wel iets oranjes aan ? nou veel plezier maar weer en tot schrijfs