Koninginnedag (maar wij waren het vergeten). - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu Koninginnedag (maar wij waren het vergeten). - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Land - WaarBenJij.nu

Koninginnedag (maar wij waren het vergeten).

Door: Lisanne

01 Mei 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Een nieuwe dag in de VS. Michelle en Petra zijn al vroeg op weg gegaan om de boodschappen te halen. (Het drinken gaat namelijk erg hard met deze warmte) Bij thuiskomst kwamen ook langzaam de andere drie tot leven. Zo konden we gaan ontbijten. Traditioneel de pancakes voor Kirsten, ei voor Gert en voor Michelle, Petra en Lisanne de wafels en de heerlijke boston crèmes vanuit de toaster. Na wat te hebben gekletst, hebben we besloten dat we een dagje rustig aan gaan doen. Heerlijk bij het zwembad liggen met een aantal donuts. Die donuts moesten alleen nog wel even gehaald worden. Dus Petra en Lisanne op pad naar de Dunkin Donuts om een aantal in te slaan. Alleen bij vertrek hadden ze nooit gedacht dat het er zo druk kon zijn. Op zaterdag denken de Amerikanen waarschijnlijk laten we lekker makkelijk ontbijten, want vele Amerikanen kwamen even wat koffie en donuts halen. Je kunt hier zelfs jerrycans vol koffie halen. Na ons weer te hebben verbaast hoe veel mensen makkelijk ontbijten hier in de Verenigde Staten, keren we terug naar ons huisje om daar lekker bij het zwembad te gaan vertoeven. We besluiten om aan het eind van de middag richting de midgetgolfbaan van Disney te gaan. Vlak voor ons vertrek heeft het wasbeertje weer zin om zijn gezicht te laten zien. We wilden hem graag fotograferen, alleen leek dat steeds te mislukken. We troffen nu alleen wel een hele tamme Racoon. Als Petra even niet had opgelet had hij zo bij haar op schoot kunnen gaan zitten. Doordat hij zo tam was konden we er eindelijk een goed op de foto zetten. Hij klom steeds in de vuilnisbak en dan er weer uit. Op zoek naar eten. Hij heeft niks kunnen vinden omdat hij steeds er weer uitklom als hij ook maar een klein geluidje hoorde. Nu we het beestje eindelijk op de foto hebben gekregen konden we vertrekken naar de midgetgolfbaan. Daar aangekomen konden we kiezen uit Winter of Zomer. We kozen voor de winter (is raar om tussen de sneeuw te lopen terwijl de zon vel schijnt). Het was voor Kirsten haar eerste keer. Ze was wel vaak mee geweest maar had zelf nog nooit een balletje geslagen. Na wat wijze woorden van haar vader ging ze aan de slag. De eerste paar slagen waren nog duidelijk de inkomfase maar daarna sloeg ze bij baan 7 zelfs in een keer de bal in het putje. Kirsten was door het dolle heen. Dat was nog niemand gelukt(scheelt wel dat zij elk potje als eerst begon en bij baan 7 ook Gert en Petra in een keer de bal in het putje kregen). Er waren banen waarbij van alles gebeurde. Zo had je een baan waarbij de hengel bewoog als de bal in het putje zat. Maar je had ook een baan waar bij je werd natgespoten door de sneeuwpop als je je balletje uit het putje haalde. Zo kwamen we onderweg van allerlei dingen tegen die het extra leuk maakte. Al met al hebben we genoten van een potje mini golf met zijn allen. Toen we weer in de auto zaten zijn we nog langs Down Town Disney geweest. Lekker een drankje doen op een terrasje. Er speelden bandjes, een man met een gitaar en vele barretjes diverse artiesten. We hebben al met al flink van de dag genoten. En vooral van de zon. Wat zullen we morgen weer beleven?